سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "هدیه جشن سالگرد" نوشته افشین هاشمی و به کارگردانی مجید فرهاد همراه با اجرای زنده الکترونیک موزیک از فردا ششم فروردین‌ماه ساعت ۱۷:۳۰ با بازی مهدی کوشکی و بهناز شمشیری در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌رود. این اثر نمایشی بهمن‌ماه سال ۹۷ در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا شده است.

مجید فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این اثر نمایشی گفت: مدت زمان طولانی قصد داشتم این نمایشنامه را که نوشته افشین هاشمی است را روی صحنه آورم اما به دنبال فرم صحیحی برای اجرای این متن بودم که متفاوت از اجراهای پیشین آن باشد. زمانی‌که به چارچوب صحیحی به منظور اجرا رسیدم تصمیم به اجرای آن گرفتم.

او داستان نمایشنامه "هدیه جشن سالگرد" را اینگونه توضیح داد: در این اثر نمایشی که کاراکتر اصلی آن به همراه همسرش در حال روایت داستان و خاطرات‌شان است ناگهان با تراژدی مواجه می‌شود...

فرهاد درباره سبک و شیوه اجرایی این نمایش خاطرنشان کرد: نمایشنامه "هدیه جشن سالگرد" سایکودرام است اما شیوه و گونه اجرایی مدنظر ما گروتسک است و کمی ساختار این نمایش با کمدی سیاه عجین شده است و این فرم متفاوتی است که برای اجرای این اثر در نظر گرفتم.

او با بیان اینکه نمایش "هدیه جشن سالگرد" ساختار کارگاهی دارد عنوان کرد: مدت زمان تمرینات این نمایش که در بهمن‌ماه ۹۷ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه آمد حدود سه ماه به طول انجامید اما به منظور اجرای مجدد آن در تئاتر مستقل تهران، بازیگر زن نمایش تغییر کرد و به همین دلیل تمرینات فشرده و مستمری برای اجرای مجدد انجام شد.

مجید فرهاد درباره طراحی صحنه نمایش" هدیه جشن سالگرد" یادآور شد: در طراحی صحنه به دلیل شیوه و نوع پرسوناژ به تخیل مخاطب چشم دوختیم تا ایجاد فضایی کاملا رئالیستی.

این کارگردان تئاتر درباره موسیقی این اثر نمایشی گفت موسیقی این نمایش توسط نیما مرادی ساخته شده است. در اجرای مجدد این نمایش در ایام نوروز موسیقی فضایی متفاوت دارد که پیش از اجرا نواخته می‌شود. موسیقی نمایش که به همراه خواننده نواخته می‌شود با کانسپت کلی نمایش مرتبط است.

مجید فرهاد در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: این گروه ساختار جدیدی دارد. این نمایش شباهت‌هایی دارد با آثاری که مهدی کوشکی و رضا ثروتی روی صحنه آورده‌اند. این نوع نمایش کمی با مخاطب کمتر تئاتربین بیگانه است. به نظرم این گونه تئاتر به آسیب‌شناسی مسائل روانی و جامعه‌شناسی در کشور ما می‌پردازند.

شایان ذکر است در اجرای این نمایش ابتدا اجرای زنده الکترونیک موزیک، ساعت ۱۷:۳۰ آغاز می‌شود و سپس نمایش هدیه جشن سالگرد ساعت ۱۹:۰۰ روی صحنه می‌رود. 

مدت زمان اجرای موزیک زنده ۶۰ دقیقه و مدت زمان اجرای نمایش نیز ۶۰ دقیقه است. بین این دو برنامه ۳۰ دقیقه آنتراکت وجود دارد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: نوید تندرو، مدیر تولید: میلاد نصرالهی، طراح لباس: زهره کاظمی، طراح صحنه: حامد اصلانی، منشی صحنه: مرضیه دهقان، دستیار تولید: شبنم محمدپور، دستیار لباس: شکیلا یزدی، مدیر صحنه: پژمان سرمایه خواه، موسیقی: نیما مرادی، عکاس: سهراب خان زاده، طراح گرافیک و ساخت تیزر: بهرام رامه و گروه الکترونیک موزیک عبارتند از: موسیقی: وحید قادری، ویژوآل: راضیه کوشکی.

علاقمندان می توانند بلیت نمایش  "هدیه جشن سالگرد" را از سایت تیوال تهیه کنند.