سرویس تئاتر هنرآنلاین: پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پس از تماشای نمایش "ضَن" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهیار احمدی که در تماشاخانه سپند روی صحنه رفته است، گفت: نکته جالب این اثر این است که توسط یک مرد نوشته و کارگردانی شده است؛ برای من خیلی اهمیت دارد که مردان کشورمان، درد زنان را بفهمند و سختی‌هایی که زن بودن در تمامی جوامع دارد را به‌صورت ملموس احساس کنند.

سلحشوری با بیان اینکه زنان در همه‌جا با مشکلاتی مواجهند و در جامعه ما هم مشکلات خاص خود را دارند، گفت: نمایش "ضَن" بسیار دقیق و به صورت یک مساله تاریخی به مشکلات زنان نگاه می‌کند، نه موضوعی که متعلق به دیروز یا امروز است. زمانیکه می‌بینم این اهتمام برای اجرای این اثر، توسط یک مرد به خرج داده شده بسیار خوشحال می‌شوم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: روایت قصه در این اثر نشان می‌دهد که بارقه‌های امیدی وجود دارد مبنی بر اینکه می‌توان زنان و مسائل‌شان را کاوش کرد و اتفاقا خیلی هم سیاه آن را ندید؛ همان‌طور که در پایان این تئاتر ما می‌بینیم که دیالوگ‌ها چگونه تغییر می‌کنند و امیدبخش می‌شوند و به این سمت می‌رود که زن‌ها با وجود پشت سر گذاشتن مشکلات و آسیب‌ها، در نهایت چه در خانواده و چه در عرصه‌های اجتماعی و چه توسط هنرمندانی که آن نقش‌ها را بازی می‌کنند دیده می‌شوند.

سلحشوری ادامه داد: این تغییر مسیر و روشنی، نشان می‌دهد راهی که زنان شروع کرده‌اند امیدوارانه ادامه خواهد یافت. به نوازندگان موسیقی نمایش "ضَن" که بسیار کار لذت‌بخشی ارائه کردند و هم‌چنین به دختران بازیگر این اثر تبریک می‌گویم که دقیقا بار سختی زن بودن را به خوبی منتقل کردند به‌صورتی‌که انگار آن را کاملا حس کرده بودند.

او با بیان اینکه "ضَن" یک نمایشنامه خیلی شسته رفته و کوتاه بود که خیلی حرف‌ها برای گفتن داشت و خوب هم گفته شد، اظهار امیدواری کرد آثار بیشتر دیگری هم در همین حوزه‌ها روی صحنه برود و گفت: البته امیدوارم آثار هنری به موفقیت زنان ایرانی هم توجه کنند. خیلی دلم می‌خواهد این موفقیت‌ها مطرح شود چون آسیب‌ها را سال‌هاست همه به گرده می‌کشند و می‌دانیم اما موفقیت‌ها گاهی به اندازه کافی دیده نمی‌شوند.

سلحشوری ادامه داد: چون روی سختی‌ها و مشکلات تمرکز کرده‌ایم اما زنانی که تلاش می‌کنند تا بر این مشکلات فائق بیایند مثل زنانی که در این نمایشنامه بسیار زیبا بازی کردند یا زنان شاغل و فعال دیگر، مثل مادران پرستار و معلمی که در این نمایش هم به آنها اشاره شد کمتر دیده می‌شوند. ما می‌توانیم راهی که پیش گرفته شده را با موفقیت بیشتری ادامه دهیم و در همین راستا برای دست‌اندرکاران نمایش "ضَن" آرزوی موفقیت می‌کنم.

یادآور می‌شود، نویسنده، طراح و کارگردان نمایش "ضَن" مهیار احمدی، تهیه‌کننده محمدرضا منصور و بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) برکه بذری، مهسا باوفا، آیدا رزاق‌زاده، گیز طاهایی، شیرین کاشفی، نوشین کریمی، فرشته مرعشی و محیا نمازی هستند تا که ۱۸ بهمن در تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود.