سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار!؟" نوشته نگار دوستی ثانی و کار سمیرا مهدوی از 7 آذر ماه ساعت 19 در سالن شماره 2 خانه نمایش مهرگان روی صحنه است و بازیگران آن پژمان عبدی، محمدعلی حسینعلی‌پور، حامد فعال، آنالی شکوری و راحله طاهری هستند.

سمیرا مهدوی پیش از این نمایش‌هایی چون "شب بخیر مادر"، "در اعماق" و "نمی‌دونم فردا چی می‌شه" را به صحنه آورده است و نمایش "از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار!؟" پنجمین تجربه کارگردانی اوست.

سمیرا مهدوی در گفت‌‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب و اجرای نمایشنامه "از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار!؟" گفت: پیشنهاد نگارش این نمایشنامه را من با نگار دوستی ثانی مطرح کردم و موضوع، مضمون و شخصیت‌پردازی آن را با نویسنده نمایشنامه در میان گذاشتم. طی نگارش هر صحنه نیز با یکدیگر مذاکراتی داشتیم و حتی چند بار نمایشنامه بازنویسی شده است.

او ضمن بیان اینکه این اثر نمایشی نیاز به گره‌گشایی دارد و بیان خلاصه‌ای از داستان آن منجر به آشکار شدن گره‌های نمایش خواهد شد، درباره موضوع و مضمون این اثر خاطرنشان کرد: این نمایش ماجرای دو دوستی است که در یک خانه با هم زندگی می‌کنند و آن‌ها درگیر اتفاقاتی می‌شوند و گره‌گشایی صورت می‌گیرد.

این کارگردان درباره فضای اجرایی این اثر نمایشی عنوان کرد: فضایی رئالیستی در نمایشنامه و اجرا وجود دارد که سعی‌مان بر این بوده تا کاملاً وفادار به متن اثر باشیم. شخصیت‌های این اثر رگه‌هایی از فانتزی دارند که مربوط به شخصیت‌پردازی نمایش است. مخاطب با رگه‌هایی از طنز در این نمایش مواجه است در عین حال که رگه‌هایی از ابزورد در کلیت قصه جاری است.

مهدوی درباره طراحی صحنه و موسیقی نمایش "از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار!؟" اظهار کرد: به تبع شکل و شمایل اجرایی، طراحی صحنه نیز رئالیستی است. قطعاتی نیز به عنوان موسیقی در نمایش توسط بازیگران خوانده می‌شود.

او در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: آنچه که این نمایش را برای  مخاطب جالب و جذاب می‌کند این است که او با شخصیت‌هایی در این اثر مواجه است که اکنون در جامعه وجود دارند و شخصیت‌هایی امروزی هستند و تماشاگر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. در عین حال که در این نمایش بر محتوا و دیالوگ تاکید داریم تماشاگر لحظات طنزی را در آن مشاهده خواهد کرد و با حال خوش سالن را ترک می‌کند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: شاهین ملک‌زاده، طراح صحنه و لباس: محمدعلی حسینعلی‌پور، طراح پوستر و بروشور: بهنام فرد افشار، طراحی و ساخت تیزر: بهنام فرد افشار، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حمیدرضا جدیدی، منشی صحنه: بیتا اتفاق، مشاور رسانه‌ای: آزاده ابراهیم زاده، تبلیغات: کانون فرهنگی هنری آسا فیلم و عکاس: صبا کریمیان.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.