سرویس تئاتر هنرآنلاین: محمد رسائلی کارگردان، بازیگر و طراح صحنه نمایش "حیاط خلوت" درباره نمایش توضیح داد و گفت: داستان نمایش درباره نگفته‌های مادری از دهه 60 و دوران جنگ است که در آن زمان به دنبال شوهر خود رفته ولی طی اتفاقاتی با خاکستر او مواجه می‌شود و آن را به خانه آورده و در حیاط خلوت نگه می‌دارد تا هرگاه دلتنگ شد با آن درددل کند و اکنون پس از گذشت سال‌ها فرزندانش درگیر این ماجرا هستند.

او هدف از شرکت در این جشنواره را اینگونه توضیح داد و گفت: گروه تئاترمان جزو گروه‌های نمایشی فعال در استان گیلان شهر رشت است و به صورت مداوم تولید تئاتر می‌کنیم و شرکت در جشنواره‌هایی که در سطح کشوری برگزار می‌شود را جزو وظیفه خود می‌دانیم زیرا حرفه اصلی ما تئاتر است.

رسائلی در ادامه افزود: تغییر دیدگاه افراد به مقوله تئاتر و همچنین تبادل افکار و نگرش مردم و دوستان تئاتری به موضوعی که در جشنواره‌ها مطرح می‌شود از جمله دلایل دیگری برای شرکت در جشنواره‌ها از جمله جشنواره تئاتر مقاومت است.

رسائلی با اشاره به این که اولین بار نیست که در جشنواره مقاومت شرکت کرده، نظر خود را درباره جشنواره تئاتر مقاومت توضیح داد: حرفه اصلی من بازیگری است اما دو دوره به عنوان کارگردان در جشنواره تئاتر مقاومت حضور یافتم و معنای درست مقاومت از دیدگاه من ایستادگی در برابر مانع و سختی‌ها برای رسیدن به هدفی مشخص است. این جشنواره سمبلی برای نشان دادن دفاع مقدس، مقاومت و ایثار در طیفی گسترده‌تر است.

او همچنین اضافه کرد: جشنواره نوعی محک زدن خود و آزمون و خطا در برابر افراد کاربلد و داوران این حرفه است که کار تولید شده را از همه ابعاد مورد انتقاد و قضاوت قرارداده تا نمایش‌های بعدی بهتر ارائه شوند.

محمد رسائلی با اشاره به انتظاراتی که از جشنواره تئاتر مقاومت دارد گفت: به عنوان یک شرکت‌کننده و عضوی از این دوره جشنواره، انتظار برگزاری به موقع جشنواره و داشتن بودجه خوب را دارم. در شرایط فعلی به برد در جشنواره و محک زدن خود از لحاظ مادی و معنوی فکر می‌کنم. اجرا در سالن مناسب نیز یکی از انتظارات من است و خوشبختانه با همکاری دبیرخانه جشنواره سالن حافظ برای اجرا در اختیار ما قرار گرفت.

بازیگر و طرح صحنه  تئاتر "حیاط خلوت" با اشاره به اجرای عمومی نمایش گفت: گروه تئاتری جهش به سرپرستی مجید کاظم زاده که نویسندگی "حیاط خلوت" را هم عهده‌دار بوده است، هیچ کاری را صرفا جهت جشنواره تولید نکرده از طرفی اعلام شده دبیر جشنواره  امیرنصیربیگی از نمایش‌های برگزیده جهت اجرای عمومی حمایت می‌کند.