به گزارش هنرآنلاین، نمایش"ریل" به نویسندگی علیرضا صادق پور که اقتباسی از نمایشنامه "کلفت‌ها"ی ژان ژانه است به کارگردانی حمیدرضا خسروی لرگانی از 5 آبان ماه در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

این نمایش که در چهارمین جشنواره تئاتر باران به خاطر نگاهی نوجو در تنظیم و قرائت از متون شاخص ادبیات نمایشی جهان تقدیر ویژه شد و توانست تندیس بازیگری زن را نیز کس کند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دو خواهر درذهن خود حبس شده‌اند و برای رهایی تصمیم به بازی می‌گیرند که هر روز آن را تکرار می‌کنند. آنقدر غرق این بازی می‌شوند که خودشان را به کشتن می‌دهند.

سایر عوامل این اجرا عبارتند از: نویسنده: علیرضا صادقپور، طراح و کارگردان: حمیدرضا خسروی لرگانی، بازیگران: نیلوفر شهفری، کیمیا هوشمند، تهیه کننده: میثم جمالی و مشاور: بهراد محمدی، دستیار کارگردان: امیرحسین بختیاری و امیر بابازاده، طراح لباس: علیرضا شریفی، طراح پوستر و بروشور: آیدین حق پناه، موسیقی: آیدین حق پناه، گریم: فایزه امیری، عکاس: سارا جاهدنیا، تبلیغات مجازی: باربد طولابی (تهران تماشا) و مشاور رسانه: نفیسه مهری.

نمایش"ریل" از 5 آبان لغایت 25 آبان هر روز ساعت17 در تئاتر باران روی صحنه می‌رود. علاقمندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال و یا به صورت حضوری به گیشه تئاتر باران مراجعه کنند.

 

بازیگران و خواننده جدید "بینوایان" معرفی شدند

خواننده- بازیگران جدید نمایش موزیکال "بینوایان" به کارگردانی حسین پارسایی معرفى شدند.

در این نمایش مهرداد بابایی خواننده و مدرس آواز، نقش کشیش را برعهده دارد. ژولیت رضائی و دلوین ذبیحی نقش کودکی "کوزت" را ایفا کرده و سحر ستوده و باران احصایی نقش بزرگسالی "کوزت" را بازی و قطعات آوازی مربوط به این شخصیت را همسرایی می‌کنند. 

نقش بزرگسالی "پونین" را پریسا دلفانى و شقایق کفیلى و همچنین حنانه آجرلو نقش کودکی این شخصیت را ایفا می‌‌کنند. 

محمد شاکری و پارسا طلایی به عنوان بازیگران نوجوان نقش "گاوروش" در این نمایش موزیکال حضور دارند.

همچنین فرناز زهری، انیس استرحام، ملینا رمضان، پگاه نجفی، سارا شعبان پور، غزاله روغنی، فرناز سمیعی، یلدا نوری، گلسا رحیم زمانی، نصیر هروی، هیربد جهانگیر، سامان رحمانی، شوقی تبیانی، بامداد بهبهانی، سامان رحمانی، رضا کریمی و محمد ریاضت در نقش‌های مختلف، قطعات آوزای این نمایش موزیکال را اجرا می‌کنند. 

بیش از ۱۵۰ هنرمند تحت نظر هاسمیک کاراپتیان به عنوان سرپرست گروه آوازی و همچنین مهرداد بابایی خواننده و مدرس آواز با همکاری سردار سرمست قطعات آوازی این نمایش را به مدت شش ماه تمرین مستمر داشته‌اند. 

پارسا پیروزفر، نوید محمدزاده، پرى ناز ایزدیار، سحر دولتشاهى، هوتن شکیبا، اشکان خطیبی، امیرحسین فتحی به عنوان بازیگران اصلی هم به اجرای قطعات آوازی می‌پردازند. 

نمایش موزیکال "بینوایان" به کارگردانی حسین پارسایی و با حضور گروه ارکستر 150 نفره به رهبری بردیا کیارس از 20 آبان ماه تهران- رویال هال روی صحنه می‌رود.

محمد صادق رنجکشان به عنوان سرمایه گذار و مجرى طرح، میثم احمدى و محمد قدس تهیه کنندگان، این پروژه را همراهى خواهند کرد.

 

آغاز اجرای دو نمایش در تئاتر مولوی

نمایش‌های "خدایگان" نوشته وودی آلن به کارگردانی رحمت امینی که از 4 مهرماه و نیز "لوله" به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اجلی که از 16 مهرماه کار خود را آغاز کرده بودند، شب گذشته اجرای پایانی خود را در تئاتر مولوی و در میان استقبال تماشاگران به صحنه بردند.

بنا بر این گزارش سارا اللهیاری، وحیدآقاپور، سام کبودوند، نویدجهانزاده، ابوذرساعدی، پژمان یاوری، نسیم تاجی، نازنین میهن، رضاغیور و در کنار جمعی از بازیگران مستعد، در نمایش "خدایگان" و همچنین محمدرضا آبادی، ارغوان راستی، ابراهیم عبدی، مصطفی عطری، زهرا فضل اله، یاسمن وفایی و حسین یوسفی در نمایش "لوله" به ایفای نقش می‌پرداختند.

گفتنی‌ست نمایش‌های "کلفت ها" به کارگردانی علی اکبر علیزاد از 9 آبان و "جان گابریل بورکمان" به کارگردانی سعید کریمی از 10 آبان ماه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه خواهند رفت.