به گزارش هنرآنلاین، نمایش "شاه لیر" اثر جاودانه ویلیام شکسپیر که به زودی با دراماتورژی و کارگردانی دکتر مسعود دلخواه در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود، مسابقه طراحی پوستر برگزار می‌کند.

لذا به منظور ارج نهادن به طراحان محترم گرافیک و کشف و معرفی هنرمندان مستعد و ناشناخته این عرصه، از همه علاقه‌مندان در تهران و دیگر شهرها دعوت می‌شود که پس از خواندن نمایشنامه "شاه لیر" اثر ویلیام شکسپیر، در یک رقابت سالم هنری شرکت کرده و طرح‌های خود را برای پوستر تئاتر "شاه لیر" به ایمیل kinglear.tehran2018@Gmail.com ارسال کنند.

لازم به ذکر است در مواجهه با این نمایشنامه کلاسیک، اجرایی با رویکرد مدرن و همراه با رگه‌های پست‌مدرن مدنظر است.

آخرین مهلت برای ارسال آثار، سی‌اُم مهرماه ۱۳۹۷ و تاریخ اعلام نتیجه پوسترهای برگزیده، اوایل آبان ماه ۱۳۹۷ که توسط دبیر فراخوان، محسن عامل انجام خواهد شد.

همچنین برای طرح های برگزیده ارسالی جوایزی به شرح زیر در نظر گرفته شده است:

نفر اول: ۱۰ میلیون ریال

نفر دوم: ۵ میلیون ریال

نفر سوم: ۲/۵ میلیون ریال

 همچنین از طراحان اول تا بیستم پوسترهای ارسالی، برای شرکت در نمایشگاه پوستر تئاتر "شاه لیر" در لابی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تهران در طول اجراها دعوت به عمل می‌آید.

شیوه و شرایط ارسال آثار در قطع  70×50 سانتی‌متر، رزولوشن: فرمت: jpg  و به‌صورت RGB باشد. حجم فایل‌های ارسالی حداقل 3mb و حداکثر 6mb باشد و در قسمت Subject ایمیل، عبارت "فراخوان پوستر تئاتر شاه‌لیر" ذکر شود و همچنین نام، نام خانوادگی، تعداد آثار و شماره تماس خود را در متن ایمیل عنوان کنید.

اسم فایل‌های ارسالی را به‌صورت انگلیسی و به ترتیبی که در مثال زیر آمده است قید کنید:

Amel-Mohsen-01

شایان ذکر است نمایش "شاه لیر" اثر جادوانه ویلیام شکسپیر از اواسط آبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

 

"تجربه های اخیر" تمدید شد

نمایش "تجربه های اخیر" به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی سارا داروفروش که از اول مهرماه در خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته است به مدت پنج شب تمدید شد.

سارا داروفروش اجرای تازه‌ترین اثر خود را با نام "تجربه های اخیر" به نویسندگی امیررضا کوهستانی از اول مهرماه آغاز کرده و تاکنون ۱۰ اجرا را پشت سر گذاشته است.

در این نمایش مهدی علی‌نژاد، مریم قربانیان، عقیل بهرامی، زهره زرگر، عسل لباسچی و رها اصغری به ایفای نقش می‌پردازند.

"تجربه های اخیر" به مدت پنج شب تمدید شد و سانس ویژه ای نیز برای مخاطبان در روز پنجشنبه ساعت ۱۶ در نظر گرفته است.

سارا داروفروش در خلاصه این اثر نوشته است: نادیا و اندرو ۲ عاشق هستند که بنا بر تجربه و ایجاد تنوع در رابطه شان از هم دور می شوند و حاصل عشقشان ۲ دختر دوقلو به نام های انگرید و تریسی است. در ادامه تجربه ها این افراد با ماجراجویی ها و حوادثی همراه می شوند که باید دید.

این اثر نمایشی هر روز به غیر از شنبه ها ساعت ۲۱ در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

 

نمایش "از خود عبور کرد" از رادیو پخش می‌شود

دوازدهم مهر ماه،  شنونده نمایش رادیویی "عبور از خود" به کارگردانی حمید منوچهری از رادیو نمایش باشید.

این سریال رادیویی را حمیدرضا عباسی نوشته و داستان پسری را روایت می‌کند که می‌خواهد بعد از فوت پدرش، خانه پدری را بفروشد اما....

فریبا متخصص، نسرین زارع، عرفان ابراهیمی، محسن بهرامی، سعیده فرضی، نازنین مهیمنی، نگین خواجه نصیر  و تعداد دیگری از هنرمندان در این سریال رادیویی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"عبور از خود" به تهیه‌کنندگی شهلا نیساری، صدابرداری پیروز صدرایی و افکت نرگس موسی پور  ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.