سرویس تئاتر هنرآنلاین، کامبیز جهانگیری بابادی قصد دارد نمایش "دهانی پر از کلاغ" نوشته جمشید خانیان را از اول مهر ماه در پردیس تئاتر تهران روی صحنه آورد. او فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده سوره است و تا کنون با آثار نمایشی در جشنواره‌های دانشجویی حضور داشته است و "دهانی پر از کلاغ" نخستین تجربه حرفه‌ای او در عرصه تئاتر است.

کامبیز جهانگیری بابادی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این اثر نمایشی از جمشید خانیان گفت: از آنجا که متن این اثر دارای جعرافیای خاصی نیست و به مکان مشخصی اشاره ندارد برای من بسیار جذاب است و در ابتدا که نمایشنامه را خواندم به یاد داستان معروف هابیل و قابیل افتادم.

او در ادامه داستان نمایش "دهانی پر از کلاغ" را اینگونه توضیح داد و خاطرنشان کرد: دو برادر پس از هفده سال در مکان نامشخصی با یکدیگر دیدار می‌کنند و خاطراتشان را از دوران کودکی، نوجوانی تا جوانی شان که در جنگ گذشت را مرور می‌کنند. آن‌ها با اینکه دوقلو هستند در خانواده بسیار مورد تبعیض قرار گرفته‌اند و این موضوع برادر کوچکتر را دچار کینه و عقده کرده است که مسئله منجر به ....

این کارگردان با بیان اینکه نمایشنامه "‌دهانی پر از کلاغ" یک تراژدی مدرن است، عنوان کرد: این اثر ضمن اینکه خاطرات دفاع مقدس را زنده می‌کند، دیدگاهی جامعه‌شناسانه دارد که مبحث خانواده نیز در آن مطرح است و داستان دو برادر با خصایص متفاوت را که در یک خانواده رشد کرده‌اند بازگو می‌کند.

جهانگیری بابادی ضمن اشاره به اینکه تمرینات نمایش دو ماه به طول انجامید، درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "دهانی پر از کلاغ" اظهار کرد: در اجرای این اثر، فضایی میان رئال و سورئال را در نظر گرفته‌ام. از آنجا که آقای جمشید خانیان نیز در توضیحات نمایشنامه به مکانی نامعلوم اشاره کرده است، من نیز به عنوان کارگردان این اجازه را داشته‌ام تا به هر فضایی ورود کنم.

او همچنین افزود: این نمایشنامه دو شخصیت حاضر دارد و دو شخصیت دیگر آن حضور فیزیکی ندارند اما در اجرای این اثر بر آن شدم تا دو شخصیت "عطیه" که عشق اول برادر بزرگتر بوده و برادر کوچکتر آن را تصاحب کرده است و "مادر" را به صورت فیزیکال به نمایش بیاورم. این دو شخصیت با اینکه دیالوگی ندارند اما حرکت و کنش خود را دارند و به جذابیت‌های نمایش می‌افزایند. با این تغییر در نظر داشتم تا رد پای خودم را به عنوان کارگردان در نمایش قرار دهم.

این منتقد تئاتر در ادامه درباره طراحی صحنه این نمایش گفت: رنگ سفید را به منظور طراحی صحنه در نظر گرفته‌ام و دو صندلی، یک میز و المان‌هایی از جنگ در صحنه قرار داده شده است که تماشاگر را به فضای جنگی که سال‌ها از آن می‌گذرد، نزدیک می‌کند. اما در عین حال به واسطه استفاده از میز و صندلی مخاطب شاید فضای واقعی را باور نکند. در مجموع در طراحی صحنه نیز به سمت فضایی میان رئال و سورئال رفته‌ایم.

کامبیز جهانگیری بابادی درباره موسیقی این اثر نمایشی تصریح کرد: امکان اینکه از موسیقی زنده در اجرای این نمایش استفاده شود، فراهم نشد و این اثر با موسیقی‌های پلی بک اجرا می‌شود که تماماً ایرانی است. موسیقی فضای استیصال و دودلی را به مخاطب القا می‌کند.  

او در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: این اثر نمایشی به پیشنهاد و تهیه‌کنندگی پردیس تئاتر تهران به منظور اجرا در هفته دفاع مقدس تهیه و تولید شده است و توسط گروه نیمه حرفه‌ای اجرا خواهدشد.

بازیگران نمایش "دهانی پر از کلاغ" احسان بیرامی، محمدرضا گرامی‌نژاد، پریسا سیاوشی و هلنا محمدی هستند.

همچنین طراحی صحنه این نمایش را مهدیه شاه مرادی برعهده دارد، معصومه پرورشی طراح لباس و گریم "دهانی پر از کلاغ"  است و انتخاب موسیقی آن را امیرصالح نجاری انجام داده است.