سرویس نمایش هنرآنلاین، مجید خسروآبادی، دبیر کانون کهربا از اجرای نمایش تعزیه طی ده شب محرم خبر داد و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: با حمایت موسسه توسعه هنرهای معاصر ایران و همکاری کانون کهربا، طی شب‌های عزاداری ماه محرم، 10 اجرای تعزیه را خواهیم داشت.

او افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این نمایش‌ها، حضور اساتیدی است که قطعاً یکجا جمع شدن آن‌ها در ایام محرم کار بسیار سختی است اما خوشبختانه محقق شد به همین خاطر ما در اجراهای این شب‌ها حضور اساتید بزرگی چون میرزا ابوالفضل منبت‌کار، مهدی صیادی، حاج مرتضی صفاریان و ... را شاهد خواهیم بود.

دبیر کانون کهربا درباره نحوه اجرای این نمایش‌ها گفت: از سه‌شنبه 20 شهریور به مدت 10 شب اجراهای متعددی خواهیم داشت که در آن با قالب تعزیه، هر روز روایت متفاوتی اجرا می‌شود.

خسروآبادی افزود: هر شب قبل از نماز مغرب و عشاء و رأس ساعت 16:30در مقبره الشهداء فدک و ساعت 20:30 در خانه هنرمندان اجرا خواهیم داشت.

او تصریح کرد: اجراهای این 10 شب کاملاً عاشورایی و با محوریت تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم خواهد بود. به این ترتیب که هر شب در مقبره الشهدا فدک یکی از روضه‌خوانان یا به عبارتی شخصیت اصلی آن شب، از یکی از خانواده‌های شهدا که دعوت شده‌اند، تجلیل به عمل خواهد آورد.

IMG_20180912_102034_347

دبیر کانون کهربا خاطر نشان کرد: شهادت حضرت شاه‌چراغ (ع)، متوکل عباسی و پیرزن، شهادت حضرت مسلم(ع)، دو طفلان مسلم، حربن یزید ریاحی، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت قاسم (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، امام حسین(ع) و بازار شام و شهادت حضرت رقیه (س)، عناوین اجرای این 10 شب هستند.