به گزارش هنرآنلاین، پیام دهکردی نمایش "مرگ و پنگوئن" را در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌برد. نمایش‌نامه‌ "مرگ و پنگوئن" را محمد چرم‌شیر بر اساس رمانی با همین نام اثرآندری کورکف به نگارش درآورده است.

به ترتیب الفبا مهران امام‌بخش، عباس جمالی، محمدحسین زیگساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدی‌پور، باران وقارکاشانی در این نمایش بازی می‌کنند.

گروه تئاتر امید تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده دارد، این گروه در سال 1387 به سرپرستی پیام دهکردی با هدف ایجاد فضایی ضروری میان تئاتر دانشگاهی و تئاتر حرفه‌ای،بستری مناسب برای معرفی چهره‌های تازه و همچنین پی‌ریزی ساز و کاری مناسب برای تولید تئاتر خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه برای اولین بار جشنواره‌ای کاملا خصوصی را در پنج دوره به نام جشنواره تئاتر امید برگزار کرده است. از دیگر فعالیت‌های آن می‌توان به تولید آثار نمایشی و ثبت موسسه فرهنگی هنری تئاتر امید پیام دهکردی در لاهیجان اشاره کرد.

"مرگ و پنگوئن" پس از نمایش‌های "متولد 61" و "هیچ‌کس نبود بیدارمان کند" سومین تجربه‌ی کارگردانی پیام دهکردی محسوب می‌شود که در خلاصه‌ی آن آمده است: "یک نویسنده، یک پنگوئن، یک عشق، یک مرگ." ساعت و تاریخ دقیق آغاز اجرا به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وحید لک (مجری‌طرح و مدیرتولید)، مجتبی رجبی (طراح صحنه)، عابس خلقی (طراح نور )، ندا نصر (طراح لباس)، آنکیدو دارش (موسیقی)، ماریا حاجیها (طراح گریم)،رویا ناصری (طراح و سازنده عروسک)،شقایق باقری (معلم آواز)، منصور نصیری و امید رجائی (گروه کارگردانی)، مرتضی زمانی، طلا سپهرم (عکاس)، فواد خراباتی (مدیر روابط‌عمومی)، بابک مینایی (فیلمساز پشت صحنه)، علیرضا اسدنژاد (دستیار فیلمساز) و آوا فیاض (مشاور تبلیغات و رسانه) عوامل نمایش "مرگ و پنگوئن" هستند.

 

 زمان و مکان اجرای موزیکال "بینوایان" مشخص شد

موزیکال "بینوایان" از 20 آبان ماه سال جارى در تالاری تازه تاسیس با عنوان "تهران- رویال هال" به صحنه مى‌رود.

موزیکال "بینوایان" بر اساس رمان ویکتور هوگو و کارگردانی حسین پارسایی از 20 آبان ماه در تالار "تهران- رویال هال" اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

این تالار با ظرفیت 2500 نفر است که به لحاظ فنی از امکانات صوتی، تصویری برخوردار است.

 پارسایی پیش از این موزیکال "الیور توئیست" نوشته چارلز دیکنز را سال گذشته در تالار وحدت به صحنه برد. 

 

 

بزرگ‌داشت حسین محب‌اهری در جشنواره تئاتر استان تهران

بزرگداشت حسین محب اهری، با تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری این هنرمند مطرح و پیشکسوت تئاتر در بیست و سومین جشنواره تئاتر استان تهران برگزار می‌شود.

بیست و سومین دوره‌ این جشنواره به همت انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری حسین محب‌‍اهری در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود. حسین محب‌اهری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد 1330، با بازی در بیش از 50 تئاتر، 27 فیلم سینمایی و 40 مجموعه‌ تلویزیونی از جمله پیشکسوتان مطرح و فعال تئاتر، سینما و تلویزیون به حساب می‌آید.

انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با شعار و هشتگ #ما_فراموشکار_نیستیم در طی یک سال و نیم اخیر برای پاسداشت سال‌ها فعالیت هنری پیشکسوتان عرصه‌تئاتر، مراسم‌های مختلفی را برگزار کرده است که این رویدادها با مراسم بزرگ‌داشت هنرمندانی چون حسین عاطفی، پرویز بشردوست و نقی سیف‌جمالی آغاز شده است.

بیست‌و‌ سومین جشنواره‌ تئاتر استان تهران 6 الی 10 شهریور ماه 1397 در پردیس تئاتر تهران برگزار خواهد شد.