به گزارش هنرآنلاین، "شبکاری" محصول کمپانی دیار، نوشته رسول کاهانی به کارگردانی صحرا فتحی و تهیه کنندگی محمد قدس که قرار بود با بازی سام درخشانی در کانادا به روی صحنه برود به دلیل مشغله‌ کاری این بازیگر و عدم حضور وی، احسان کرمی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران جایگزین او در این نمایش شد. کرمی این روزها مشغول اجرا در برنامه‌ خندوانه است و همچنین به تازگی نمایش "لیلا و چند مسافر دیگر..." را روی صحنه داشته است.

بنا بر این گزارش، علاوه بر احسان کرمی، بهنوش بختیاری نیز در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازد.

نمایش "شبکاری" روزهای 8، 14 و 16 سپتامبر (17، 23 و 25 شهریور) در شهرهای ونکوور، مونترال و تورنتو به روی صحنه می‌رود.

 

مستندخوانی "بقچه جادوگر" در مهرگان  

سومین برنامه "عصری با نمایش" با مستند خوانی "بقچه جادوگر" پنجشنبه و جمعه ۱و۲ شهریور ساعت ۱۵ در خانه نمایش مهرگان برگزار می‌شود.

"بقچه جادوگر " قصه واقعی یه ترنس اهل ترکیه است. اسمرای در کارس ترکیه و در سال ١٩٧٣ به دنیا آمده است؛ او یک تراجنسی متولد شد. در ١٥ سالگی به ترکیه رفت و براى گذراندن زندگى در آنجا صدف فروشی، ظرف‌شویی و نانوایی می‌کرد. زندگی یک تراجنسی پر از پستی و بلندی است و اسمرای هر چند سخت آن را پشت سر گذاشت. اسمرای یک زن ترنسکشوآل (M to F) است که امروز به عنوان کارگردان، بازیگر، نویسنده و همچنین از حیثِ فعالیت‌های اجتماعی جزو انسان‌های موفق جامعه ترکیه است.

این نمایش بر آن است که نشان دهد زندگى در سراسر این کره خاکى دشوار است اما در هر شرایطى انسانى و سالم زیستن و داشتن هدف، راه روشنِ رسیدن به آبادیست.

 

برگزاری ورکشاپی با متد حمید سمندریان

ورکشاپ آموزشی فن بیان (با متد استاد حمید سمندریان) شهریورماه برگزار می‌شود.

مدرس این ورکشاپ کوروش ساسانیان است که بازیگری را زیرنظر استاد سمندریان آموزش دیده است و مبنای این ورکشاپ را آموزش‌های استاد سمندریان قرار داده است.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان طاهریان، سرای محله فردوس، طبقه سوم مراجعه  یا با شماره تلفن  44966313- 021، 09198629314 تماس حاصل کنند. 

 

هیات انتخاب جشنواره تئاتر باران (فغر) معرفی شدند

رضا بهاروند دبیر جشنواره تئاتر آموزشگاه‌هاى سینمایی و نمایشى باران مهدی مشهور، مهران رنجبر و مهدى شجاعى به عنوان بازبین‌های  بخش صحنه‌ای و خیام وقار کاشانی، رضا بهاروند و احمد سلگی به عنوان بازبین‌های بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره تئاتر آموزشگاه‌های سینمایی و نمایشی باران معرفی شدند.

با پایان مهلت ثبت نام در چهارمین هفته تئاتر باران؛ بیش از 70 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و  بازبینى آثار متقاضی، از سه شنبه 30مرداد ماه تا روز جمعه 2 شهریور ماه انجام می‌شود.

لازم به ذکرست که تئاتر باران به منظور تشویق و حمایت از آموزش تئاتر و پشتیبانی و معرفی نسل جوان و فعال، اقدام به برگزاری جشنواره آموزشگاه‌های سینمایی و هنرهای نمایشی از میان هنرجویان و فارغ‌التحصیلان آموزشگاه‌های سینمایی و هنرهای نمایشی می‌کند.

سایت تیوال، گروه تئاترون، نشر افراز و آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی رویداد، حامیان این دوره از جشنواره هستند.

 

آثار برتر تئاتر جشنواره بین‌المللی سیمرغ به روی صحنه می‌روند

آثار برتر نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با همکاری مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تهران بر روی صحنه خواهند رفت.

اثر نمایشی "کیست" به کارگردانی سعید محمد سلیمانی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز از 29 مردادماه تا 5 شهریورماه سالجاری و همچنین نمایش "سونامی" به کارگردانی سوگند جبلی از دانشگاه علوم پزشکی بابل از 10 شهریورماه تا 17 شهریورماه سالجاری در سالن مهر حوزه هنری شهر تهران به روی صحنه خواهند رفت.

تئاتر "کیست" داستان ارتباط آدم‌های حقیقی با شخصیت‌های مجازی است و مشکلاتی که در فضای مجازی وجود دارد، را به نمایش می‌گذارد. همچنین در خلاصه "سونامی" که با موضوع سرطان است، دو دوست به طور ناگهانی با اتفاقی تلخ مواجه می‌شوند که همین اتفاق می‌تواند مسیر زندگی و دوستی‌شان را تغییر دهد اما در خلال پستی و بلندی‌ها و مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوند به اتفاق بزرگتری می‌رسند.

برای اولین بار است که آثار برگزیده جشنواره بین المللی سیمرغ که به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در بخش تئاتر صحنه‌ای، اجرا برای عموم آزاد خواهد بود.

همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است بزودی آثار دیگری از این جشنواره در بخش‌های مختلف در پاییز و زمستان در شهر تهران برای عموم به نمایش درآید.

علاقه‌مندان و دانشجویان برای تماشای نمایش "کیست" می‌توانند جهت هماهنگی با شماره 09128476977 و همچنین برای تماشای نمایش "سونامی" با شماره 09333814127، تماس حاصل کنند.

 

محمد مساوات "پزشک نازنین" را افتتاح می‌کند

محمد مساوات کارگردان و نویسنده صاحب سبک،  نمایش "پزشک نازنین" را افتتاح می‌کند.

محمد مساوات کارگردان و نویسنده  تئاتر است. او  با هر نمایشش ترجمه تازه‌ای از  نوجویی را نشان می‌دهد. غیرقابل پیش‌بینی بودنش با عنصر نیروی خلاقیت، ترکیب شده و ماهیت تازه‌ای بر جان اثر می‌بخشد. گروه "پزشک نازنین" به اصالت این نوجویی احترام گذاشته و افتتاح نمایش را به محمد مساوات سپرده‌اند.

"پزشک نازنین"  ۲۴ اجرا خواهد داشت که بلیت‌های این اجرا در کمتر از ۴ روز و پیش از شروع نمایش به اتمام رسیده است.  طراح و کارگردان اثر اشکان خطیبی است که با بازی هنرجویان نوجوانش پس از یک سال و نیم آموزش و تمرین نمایشی را  بر روی صحنه می‌برد که متنش برگرفته از  پزشک نازنین نیل سایمون با ترجمه  "شهرام زرگر" است. 

تهیه‌کنندگی "پزشک نازنین" را خانه بین‌الملل بامداد به مدیریت پریسا بخت‌آور به عهده دارد. این مجموعه قصد دارد با هدف تشویق هنرجویان مستعدش و معرفی استعدادهای تازه این مسیر را ادامه دهد. پزشک نازنین در ۲۴ اجرا از تاریخ ۲۹ مرداد  تا ۲۲ شهریور  در دیوار چهارم روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان به این نمایش می‌توانند از بلیت‌های خارج از ظرفیت خریداری کنند.