سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایشنامه "شازده کوچولو" اثر آنتوان دوسنت اگزوپری، ترجمه احمد شاملو و به کارگردانی سعید برجعلی، روز سه‌شنبه 16 مردادماه ساعت 20 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران توسط مهران احمدی، السا فیروزآذر و میرطاهر مظلومی، محبوبه اعرابی، موژان حاصلی پژوه و سعید برجعلی به نفع کودکان مبتلا به CF خوانده می‌شود.

سعید برجعلی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این اثر به منظور خوانش گفت: "شازده کوچولو" اثری بسیار جذاب برای گروه سنی کودک و بزرگسال است و به خصوص اینکه بزرگسالان را به دوران کودکی خود می‌برد ضمن اینکه کتاب آن از آثار پر فروش بوده است. "شازده کوچولو" به شیوه سورئال به بیان فلسفه عشق و هستی می‌پردازد. این اثر داستان کودکی است که از سیاره‌ای به زمین آمده و پرسشگر سوالاتی از انسان‌هاست.

او با بیان اینکه نمایشنامه‌خوانی "شازده کوچولو" با همکاری موسسه خیریه قدم انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: دکتر محمدرضا ظریف آهنگساز این نمایشنامه‌خوانی است  و پیانو و ساز دهنی به صورت زنده در این طی اجرا نواخته می‌شود.

برجعلی درباره انتخاب نقش‌خوانان این نمایشنامه‌خوانی که از میان بازیگران چهره انتخاب شده‌اند، یادآور شد: به منظور انتخاب نقش‌خوانان به سراغ بازیگران بسیاری رفتیم که هرکدام با توجه به دغدغه‌هایشان امکان حضور در این خوانش را نداشتند. از برخی از بازیگرانی که در فضای مجازی خود را حامی جریانات خیریه معرفی می‌کنند اما در عمل کناره‌گیری می‌کنند و یا دستمزدهای هنگفتی را درخواست می‌کنند، بسیار دلگیر هستم.

او ضمن اشاره به اینکه موسسه خیریه قدم حدود یک ماه است که افتتاح شده است، عنوان کرد: از آنجا که من به عنوان شخص حقوقی امکان اینکه به صورت مستقل در تدارک نمایشنامه‌خوانی به منظور اجرای خیریه باشیم میسر نبود، بنابراین با بررسی و پیگیری‌ها با موسسه خیریه قدم که حامی کودکان مبتلا به CF است، آشنا شدم.

سعید برجعلی در ادامه صحبت‌هایش گفت: این بیماری ژنتیکی هزینه بسیاری دارد و مبتلایان با مصرف دارو عمر طولانی‌تر می‌کنند تا در دوران بزرگسالی مورد عمل پیوند ریه قرار گیرند.

بازیگر "فرجام سفر طولانی طوبی" در پایان گفت: نخستین بار است که این نمایشنامه‌خوانی را برگزار می‌کنم و قصد دارم آن را ادامه داده و در صورتی‌که بازیگران همراهی کنند آن را در شهرستان‌ها نیز اجرا کنیم.

 دیگر عوامل عبارتند از: تهیه‌کننده: مجید صفری، مشاور هنری و عکاس: شیرین جهانزاده، آهنگساز و اجرا: دکتر محمدرضا ظریف، دستیار کارگردان: محمد گنجی، روابط عمومی: آرش رمضانیان، هماهنگی: حمید سلیمیان، گرافیک: علی صفری و ساخت تیزر: موسسه قاب سفید.

علاقمندان می‌توانند بلیت این اثر را که عواید آن به صورت همت عالی به انجمن حمایت از کودکان مبتلا به CF تقدیم می‌شود را از سایت تیوال تهیه کنند.