به گزارش هنرآنلاین، مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه با نکوداشت هما جدیکار، سعید پورصمیمی و پرویز پورحسینی و با حضور مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و جمع کثیری از هنرمندان، شنبه شب 19 اسفند در تالار شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.

فریدون علیاری معاون اداری مالی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، سعید اسدی معاون بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی، آذین موحد رئیس دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، رحمت امینی مدیر گروه هنرهای نمایشی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و ... از دیگر مسئولان حاضر در مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم، پس از یک دقیقه سکوت به خاطر درگذشت دکتر کوثر و لوون هفتوان، مدیر گروه هنرهای نمایشی پردیس هنرهای زیبا به روی صحنه آمد و به مهمانان خوش آمد گفت. در ادامه جواد کاوندی دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه، به روی صحنه آمد و ضمن ارائه گزارشی از برگزاری این دوره از جشنواره، از همه مهمانان آیین پایانی جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن تقدیر از تمام دست اندرکاران برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه، اعم از دانشجویان، مدیران و مسئولان، گفت: دوستان برگزارکننده جشنواره جلسه‌ای با جناب آقای دکتر نیلی احمدآبادی رئیس محترم دانشگاه تهران داشتند که در آن جلسه به کفایت، دیدگاه مثبت دانشگاه در خصوص برگزاری چنین جشنواره‌هایی عنوان شد.

وی افزود: فعالیت‌هایی مانند جشنواره تئاتر تجربه دانشجویان، یکی از ارزنده‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه تهران در طول سال است و دانشگاه وظیفه خود می‌داند که از این حرکت حمایت کند. امیدوارم که در سال‌های آینده این جشنواره با فعالیت یک ساله‌ای که دبیرخانه آن انجام می‌دهد، برخی از نواقصی را که دارد برطرف کند و از همه مهم‌تر برگزاری این جشنواره به عنوان یک رخداد جدی در تقویم فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی پردیس هنرهای زیبا ثبت شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران، اظهار کرد: امیدواریم هم مسئولان پردیس هنرهای زیبا و هم‌مسئولان دانشگاه تهران توجه بیشتری به این جشنواره نشان دهند. جشنواره تئاتر تجربه هویت خودش را باید از هویت دیگر جشنواره‌های تئاتری جدا کند، افتخار ما این است که جشنواره تئاتر تجربه یک جشنواره منحصر به فرد، دارای هویت مشخص و جشنواره‌ای بر مبنای آموزه‌های تئاتری در سطح دانشگاه، ملی و بین‌المللی باشد.

مجید سرسنگی در پایان سخنانش، گفت: با تلاش‌های بسیاری که دبیر و اعضای دبیرخانه این دوره از جشنواره، برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره انجام دادند، می‌توان گفت که همه ما شاهد این بودیم که جشنواره در سطح بالاتری نسبت به دوره‌های پیشین خود برگزار شد. به همین علت باید از برگزارکنندگان این دوره از جشنواره که همگی دانشجو بودند تقدیر و تشکر کرد.

این بخش از صحبت‌های معاون فرهنگی دانشگاه تهران، مورد تشویق ویژه تماشاگران قرار گرفت.

پس از صحبت‌های سرسنگی، مراسم اهدای جوایز برگزیدگان هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه برگزار شد.

در این بخش از مراسم هنرمندانی چون امیر اثباتی، کورش سلیمانی، اصغر دشتی، شهرام زرگر، ادنا زینلیان، فرزاد معافی، دکتر رامتین شهبازی، رضا ثروتی، رضا مهدی پور، و چند تن دیگر از هنرمندان و اساتید دانشگاه، برای اهدای جوایز هر بخش، به صورت دو به دو به روی صحنه آمدند و اسامی برگزیدگان را قرائت کردند.

در این مراسم که اجرای آن را وحید آقاپور بر عهده داشت؛ ضمن اعلام برگزیدگان جشنواره، از استاد هما جدیکار، استاد سعید پورصمیمی و استاد پرویز پورحسینی تقدیر شد.

گفتنی است، هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه از ۷ تا ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ در دانشگاه تهران، مرکز تئاتر مولوی، مجموعه عمارت روبرو و خانه فرهنگ و هنر مانا و با دبیری جواد کاوندی برگزار شد.