به گزارش هنرآنلاین، انتشارات روزنه مجموعه ‌کتاب‌هایی به‌نام "هزارتو" را  زیر نظر و به‌ دبیری مجید لشکری (پژوهشگر و فیلم‌ساز) به چاپ رسانده که به زودی روانه بازار می‌شوند.

به گفته دبیر، مجموعه "هزارتو" در برنامه‌ریزی و انتخاب این کتاب‌ها کوشش شده، تلفیقی از آثار نویسندگان نوگرا یا کمتر شناخته شده و تجربه‌گرا در کنار آثاری از نویسندگان سرشناس در این عرصه‌ها برای علاقمندان قلمروی تئاتر و سینما منتشر شود.

در حال حاضر مجموعه‌ کتاب‌های "هزارتو" فعالیت خود را با تمرکز بر چاپ نمایشنامه و فیلم‌نامه‌های خارجی آغاز کرده است؛ اما قرار است این مجموعه در ابعادی وسیع به تئاتر، سینما و همچنین در آیندهای نزدیک به داستانِ متفاوت جهان بپردازد.

در فهرست کتاب‌های چاپ شده در مجموعه‌ی "هزارتو" آثار زیر دیده میشود:

 پنج جلد، شامل بیست و یک نمایشنامه از لارش نورن: ترجمه محمد حامد.

به ترتیب جلد اول: "آهنگ بی‌صدا و سه نمایشنامه دیگر"، جلد دوم: "همه آنچه که بود و سه نمایشنامه دیگر"، جلد سوم: "اینجا و سه نمایشنامه دیگر"، جلد چهارم: "از عشق و سه نمایشنامه دیگر" و جلد پنجم: "قطعه‌های زمستانی و چهار نمایشنامه دیگر".

همچنین فیلمنامه کامل "ایوان مخوف" (در سه قسمت) به همراه رزمناو پوتمکین- سرگئی آیزنشتاین: ترجمه قاسم صنعوی

دیگر آثاری که به زودی در این مجموعه به چاپ خواهند رسید:

"سه نمایشنامه تک پرده‌ای" فرناندو آرابال: ترجمه ایرج انور، "شب جنایتکاران" خوزه ترایانا ترجمه هوشنگ آزادیور و عدنان غریفی، "پنج نمایشنامه تک پرده‌ای" لوییجی پیراندللو ترجمه ایرج انور و "سرود رستاخیز" آرتور میلر ترجمه علی صنعوی.