سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "کوسه‌ها" به نویسندگی و کارگردانی احمد مرادی‌ پور از 27 آذر ماه ساعت 18 در سالن شماره 2 تماشاخانه پالیز روی صحنه است. این نمایش تا 27 دی‌ماه با بازی  سپیده گلچین، میلاد اردوبادی، صبا حجت، باران مهدی بیرق‌دار و احمد مرادی‌پور اجرا می‌شود.

احمد مرادی‌پور در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش نمایشنامه "کوسه‌ها" گفت: ایده اولیه نمایشنامه 2- 3 سال پیش پس از تماشای یک فیلم سینمایی درجه 2 آمریکایی به ذهنم رسید. دو- سه دیالوگ ابتدای فیلم درباره کوسه‌ها که از قدیمی‌ترین و همچنین بادوام‌ترین موجودات زمین‌اند است. بخش اعظم دیالوگ‌ها از جاهای مختلف تاریخ سینماست یعنی دیالوگی از فیلمی را در متن آورده‌ام و خود آن را آنگونه که می‌خواستم ادامه داده و نوشته‌ام.  

وی داستان این اثر را اینگونه شرح داد و یادآور شد: دو فیلم‌نامه‌نویس در نظر دارند در فضایی بسته شروع به نوشتن فیلم‌نامه‌ای کنند. اما هرچه پیش می‌روند مرز واقعیت را گم کرده و سپس حتی حضور سینما به معنای واقعی سینما را گم می‌کنند و از آنجا که عاشق سینما هستند در فضا حل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

کارگردان نمایش "13 روی 13" درباره سبک و شیوه اجرای نمایش "کوسه‌ها" خاطرنشان کرد: فضای نمایش در ابتدا سورئال است اما اتفاقات در بستری واقعی رخ می‌دهد. هر چه جلوتر می‌رویم این بنا را با تماشاگر گذاشته که محیط سورئال نیست و اتفاقاتی که در ذهن دو شخصیت نمایش می‌افتد، فراواقعی است.

مراد‌ی‌پور با اشاره به اینکه فضای صحنه را غلو شده قرار دادیم، درخصوص طراحی صحنه نمایش عنوان کرد: در فرمی که نمایش اجرا می‌شود فضای صحنه را غیر طبیعی و اکسپرسیونیسم در نظر گرفتیم. صحنه شیبی دارد چرا که پهلویی زده باشیم به غیر طبیعی بودن دو شخصیت نمایش.

وی با بیان اینکه تمرینات نمایش حدود 4- 5 ماه به طول انجامید، گفت: یک نمایش به تعداد کسانی که آن را تماشا می‌کنند تعبیرهای متفاوت دارد. در نظر ندارم که بگویم معضل اجتماعی را مبنای کارم قرار می‌دهم. اکثرا جرقه‌ای که در ذهنم زده می‌شود را گسترش و شاخ و برگ می‌دهم.

این نویسنده و کارگردان در ادامه افزود: زمانی‌که می‌نویسم نمی‌دانم در نهایت به کجا خواهم رسید اما به چفت و بست‌ها در کارم دقت می‌کنم و اگر دیالوگی را می‌نویسم هرز نیست و هر آنچه در روند نمایشنامه می‌نویسم در جایی از اثر درو خواهم کرد.

دیگر عوامل نمایش "کوسه‌‌ها" عبارتند از: تهیه‌کننده و مشاور کارگردان: سجاد افشاریان، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز:  محمود حسینی، طراح صحنه:  مصطفا مرادیان، مدیرصحنه: سیما قاسمی، دستیاران صحنه:  آلاله امیری، هانیه شجاع، عطیه حبیبی و محمدرضا ایزدی، طراح لباس: تیام اسکندری، طراح نور:  مسعود رنجبر، طراح ویدیو و آنونس:علی زندیه، طراح گرافیک: رضا چاوشی، دستیار گرافیک:  فرشاد ذکری، انتخاب موسیقی: صبا صحرائیان و عکاس: گلدیس نمازیان.

علاقمندان به منظور تهیه بلیت نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.