سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "تابوتخانه‌ خاموش" به نویسندگی رحمان خوب‌زاده و کارگردانی مشترک رحمان خوب‌زاده و حسن رونده از 28 آذرماه ساعت 21 در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود. این نمایش اجتماعی تا 20 دی ماه با بازی  مهران نائل، بهنام شرفی، نفیسه روشن، حسن اسدی، الهه ناظری، فرناز توللی، مهرداد خانی و مهسا عبدل در این تالار نمایشی اجرا خواهد شد.

حسن رونده یکی از دو کارگردان نمایش "تابوتخانه‌ خاموش" در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایشنامه گفت: این اثر آواربرداری از یک جنایت مدرن است. جنایتی که هر لحظه در زندگی تمامی آدم‌های بی‌مسئولیتِ مدرنِ عصر ارتباطات شکل می‌گیرد. "تابوتخانه‌ خاموش" با نگاه به شرایط جامعه و معضلات بشر امروزی و ایرانی در قالب نمایش در برابر دید عموم قرار می‌گیرد. 

وی همچنین افزود: نمایش درباره مشکلات روزمره‌ روحی و روانی است که ممکن است برای تمامی اقشار جامعه پیش آید. سوءتفاهم‌ و سوء‌ظن ذهنی که از دوران کودکی تا مرگ در ذهن اکثر افراد طبقه‌بندی شده است و آن‌ها را همراهی می‌کند. انسان در طول ادوار زندگی همواره با موضوعات مختلفی درگیر است و این مسائل را تعدیل می‎کند و یا بعضا از تجربیات آن‌ها بهره برده و در زندگی استفاده می‌کند.

کارگردان نمایش "بازیچگان" درباره شیوه و سبک اجرایی نمایش "تابوتخانه‌ خاموش" یادآور شد: این اثر به شیوه سورئال و اکسپرسیونیسم با بهره‌گیری از دکور، نور و گروه فرم اجرا می‌شود. یک یا دو ساز به صورت زنده در نمایش نواخته می‌شود اما بیس اصلی موسیقی پلی بک پخش می‌شود.

رونده ضمن اشاره به اینکه طراحی صحنه رئالیسم است، عنوان کرد: در طراحی سعی شده است فضاهای مختلف صحنه به صورت کاربردی و در اختیار اجرا باشد تا در هر لحظه تصوری برای مخاطبان ایجاد شود.  

وی انتخاب بازیگران این نمایش را براساس توانمندی‌ها و اشراف آن‌ها به موضوع نمایش دانست و تصریح کرد: به اعتقاد من ارتباطات به عنوان هنر هشتم می‌تواند رکن اساسی برای ایجاد فضا، زندگی و ارتباط سالم باشد اما این تکنولوژی و زندگی ماشینی امروزه همچون پیچک به دور انسان‌ها پیچیده و مانند کلافی سردرگم آن‌ها را به خود مشغول کرده است. به قول نیما: ای آدم‌ها که بر ساحل نشسته، شاد و خندانید! یک نفر در آب دارد می‌سپارد جان... 

گروه حرکت و فرم نمایش "تابوتخانه‌ خاموش" مینا مرادی، ملیکا حسینی، فائزه بهرامی، زهرا صفری، نگار آزاد، امیرحسین شیرازیان، آرزو احمدیان، رضا کاشی‌لو، ابوالفضل کاوندی، خاطره خوشدل، مهدی گوهردوست، ثمین بی‌طرف، سپیده غلامی، حسین حیدری، طهورا زهدی، دنیا سلیمانی، مسعود خانی، زهرا گوهر دوست، طلوع تهرانی، مهسا طاهری، معصومه عباداله‌پور، مهدی عباسی و نگار صحرانورد هستند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: تهیه‌کننده: رحمان خوب‌زاده و امیررضا نوبر، مدیر تولید: فرزین فرزدنیا، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: محمدحسین حسینی، منشی صحنه:  کیمیا بختیاریان، مدیر صحنه: جواد لشگری، دستیار دوم کارگردان: جواد لشگری، طراح صحنه: رضا کرمی‌زاده، طراح لباس: هدیه سادات رسولی، طراح نور: رضا حیدری، طراح گریم: ماریا حاجیها، طراح صوت و موسیقی: شهرام آذرمهر، طراح پوستر و بروشور: رضا کرمی‌زاده، عکاس: داریوش ترابی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه: مریم نراقی، گروه تولید: یاسین حسینی، سعید جعفری و وحید یعقوبی، ساخت و اجرای دکور: بهنام مهدی‌پور، نوشین نوروزی، کاوه صمدی و سحر بهاری و ساخت تیزر:  فتاح مینوبخش.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.