به گزارش هنرآنلاین، داستان نمایش "من اسکار هستم" در مورد پسری به نام اسکار است که در بیمارستان بستری شده. او دچار بیماری ناعلاجی است که موجب  خواب طولانی او شده و طی این خواب او با پرستاری به نام مامی رز آشنا می‌شود که او را به دنیای افسانه‌ها میبرد... او ۱۲ روز در این افسانه زندگی می‌کند و در نهایت....

ساغر عزیزی، عباس خداوردیان، محمد سیاه پوش، لاله مرزبان، حامد نظامی، امید رضایی، آیدا جعفری، مهدی افشاریان، نادیاشریف زادع، سپیده علی محمدی، پروا محزون، عاطفه غلامپور، محمدرضا علیپور، پریا پیرزاده، نرگس شهرجردی و محمدرضا ستاری در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به دستیارکارگردان محمدحسین افتتاحی، مدیر پروژه پگاه آذر کمان، مدیر تولید مسعود عابدی، دستیار تولید محسن طحانی، طراح صحنه و لباس پگاه آذر کمان، منشی صحنه شباهنگ افتخاری و روابط عمومی فرزانه انصاری و گروه مربع ١١ اشاره کرد.

 

با حضور گوهر خیراندیش "لطفا یک قاتل بالفطره باشید" افتتاح شد

اجرای نمایش " لطفا یک قاتل بالفطره باشید " به کارگردانی  علی اکبر آخوندی شامگاه یکشنبه 26 آذر ماه با حضور هنرمندانی چون گوهر خیراندیش و محمد متوسلانی در تئاتر باران افتتاح شد.

در این مراسم گوهر خیراندیش چتر نمادین تئاتر باران را به کارگردان این نمایش اهدا کرد و گفت: امروزه نمایش دیدن و نمایش دادن در قیاس با گذشته بسیار متفاوت شده است و هرگونه نمایشی در ژانرهای مختلف را که بخواهید می‌توانید روی صحنه ببرید و خوشحالم که تئاتر باران توانسته است تماشاگران ثابت خود را داشته باشد.

او ادامه داد: من به کارگردان و گروه بازیگران "لطفا یک قاتل بالفطره باشید" که در این نمایش حضور داشتند تبریک می‌گویم. این چتر روی سر هیچ کارگردان، بازیگر و صاحب تئاتری معنی نمی‌دهد اگر محبت و مهربانی تماشاگران تئاتر نباشد. شما اسپانسرهای تئاتر هستید و امیدوارم هیچ گاه جامعه تئاتری را تنها نگذارید زیرا وجود شما تئاتر را سرپا نگه می‌دارد.

خیراندیش ضمن تقدیر از گروه اجرایی افزود: همیشه دوست داشتم با هر سلیقه، فکر و اندیشه‌ای امکان و اجازه اجرا وجود داشته باشد و خوشحالم که امروزه با احداث سالن‌های خصوصی این امکان تا حدودی فراهم شده است. به نظرم نمایش "لطفا یک قاتل بالفطره باشید" با بررسی مراحل انسانی و ارجاعاتش به فرشته‌هایی که اطراف ما زیست می‌کنند؛ تماشاگر تئاتر را به تفکر وا می‌دارد.

نمایش "لطفا یک قاتل بالفطره باشید" یا "ماجرای اندوه یک استیو مک منمن" به نویسندگی یاسین حجازی، به کارگردانی علی اکبر آخوندی و تهیه کنندگی محمد احسان عبدالهی هر شب ساعت 21 در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

در خلاصه این اثر آمده است: بازپرسی که به علت عدم توانایی شناسایی قاتل قتل‌های زنجیره‌ای از کار بی کار شده است در جستجوی کار جدید به ساختمانی برای انجام کارهای خدماتی مراجعه می‌کند که در آنجا متوجه می‌شود ساختمان متعلق به قاتل است و قاتل از دنیا رفته است.

 

جواد انصافی با نمایش سیاه بازی "جوحی و کدخدا" در سنگلج 

نمایش سیاه بازی "جوحی و کدخدا" به نویسندگی و کارگردانی جوادانصافی از روز پنج شنبه 30 آذر ساعت 20:15 در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: جوحی وکدخدا برگرفته شده ازداستان مثنوی معنوی است. جوحی در شربت‌خانه‌ای پاتوق دارد که گروه نمایش هستند و مردم دست به دامن او می‌شوند که کدخدا و نایب او حق و  حقوق آنهارا پایمال می‌کنند. جوحی و همسرش نقشه جالبی می‌کشند وکدخدا را به خانه آورده و در صندوقی او را زندانی می‌کنند و به وسط میدان شهر می‌برند. نایب برای اینکه کدخدا رسوا نشود می‌آید تاصندوق را بخرد و مشکلات مردم با شگردی که جوحی به کار می‌برد حل می‌شود.

در نمایش "جوحی و کدخدا" بازیگران چون جواد انصافی، امیر پارسی، محمد نصر،_ فریبا مهدیه، احمد آهسته، محمد رضا قربانی، حمید رئوف، رضا معراجی، امیر محمد انصافی، محمد رضا لوانی، ابوالفضل عشرب، شیرین کاشفی  و فروغ یزدان ایفای نقش می‌کنند.

بقیه عوامل این اثر عبارتند از:  گروه موسیقی: حسن مصطفی پور، رامین عبدالهی و احسان سامانی، طراح دکور: ساسان فرهاد پور و طراح صحنه و لباس: فروغ یزدان، طراح پوستر و بروشور: سپیده نجاتی، مدیر صحنه: مهدی سراح و روابط عمومی: محمد (مانی) حق جو. 

نمایش سیاه بازی "جوحی و کدخدا" به نویسندگی و کارگردانی جوادانصافی  از 30 آذر تا 27 دی ماه ساعت 20:15 در تماشاخانه سنگلج  روی صحنه خواهد رفت.