به گزارش هنرآنلاین، شماره چهارم "آنگاه" با موضوع "خیابان انقلاب" همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با حضور ابراهیم حقیقی همچنین پیشکسوتان و نویسندگان عرصه هنر و ادبیات، ساعت 11 صبح روز پنج شنبه 25 آبان ماه در گالری آ رونمایی می‌شود.  

خیابان انقلاب از نظر جغرافیای مکانی در حال حاضر به علت هم جواری با دانشگاه تهران به مکانی فرهنگی تبدیل شده و بخشی از آن را بازار نشر کتاب و محصولات فرهنگی  تشکیل می‌دهد و آنگاه دراین شماره به واکاوی تأثیرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خیابان انقلاب در چند دهه اخیر می‌پردازد.

"آنگاه" در این شماره ویژه "خیابان انقلاب"  با آثاری از علی رفیعی، ابراهیم حقیقی، پرویز تناولی، اصغر همت،  علی امیر ریاحی، سارا ثابت، معراج قنبری، مرتضی آکوچکیان، علی نیلی، فاتح صهبا، وحید لطفی منش، حسین شهرابی، کامران شیردل، کاوه گلستان، عباس عطار، مونا نجفی‌زاده، علی سلطانی، مسعود شفیق، ماریا شاهی، زینب لک، آستیاژ ضیایی، سعید رفیعی منفرد، مریم غلامی، فرید قاسمی، روشنک هادیان، مریم پالیزبان، رعنا جوادی، آران جاویدان، میلاد اسلامی‌زاد، ایرج اسکندری، فرزانه قبادی، بنوشه فرهت، مینا بزرگمهر، سید هادی طباطبایی، هادی آقاجانزاده، رامین مستقیم، علیرضا قاسم خان، سعید باباوند، هاجر رزم پا، لیلا نصیری ها، آرش حسن پور، فرزاد مقدم، محمد رضا بهزادی، محمد طلوعی، امیر حسین خورشید فر، رضا درمیشیان، زانیار بلوری، علی خدایی، رعنا صفاری، داود ارسونی، امین بهرامی و سارا کلانتری، در 240 صفحه،  به صورت رنگی و با جلد گالینگور در قطع وزیری منتشر شد.

از مطالب این شماره می‌توان به گفتگوی علی رفیعی و ابراهیم حقیقی اشاره کرد که با موضوع عمارت تئاتر شهر و تاثیرات فرهنگی، هنری آن از دهه 40 تا کنون انجام شده است.

همچنین عکس‌هایی از کامران شیردل، کاوه گلستان، رعنا جوادی، عباس عطار، علی سلطانی و  مرتضی آکوچکیان با موضوعاتی متفاوت در رابطه با خیابان انقلاب در این شماره منتشر شده است.  

"آنگاه" شماره 4 طی مراسمی و با حضور جمعی از نویسندگان، هنرمندانِ اهل تئاتر، سینما، ادبیات و هنرهای تجسمی، ساعت 11 صبح روز پنج شنبه 25 آبان ماه در گالری آ رونمایی می‌شود و پس از این آن در کتابفروشی‌های معتبر و کیوسک‌های مطبوعاتی توزیع خواهد شد.

 

رادیو نمایش به سوگ می‌نشیند

رادیو نمایش با پخش نمایش‌های ویژه به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به سوگ می‌نشیند.

سریال رادیویی "بلوای کذاب" به نویسندگی مرضیه رشید بیگی و کارگردانی ندا هنگامی، 25 آبان ماه ساعت 20 روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

این نمایش درمورد واپسین روزهای عمر پیامبر گرامی اسلام (ص) و سودای قدرت در دل بعضی دشمنان دین در پی این بیماری است...

در "بلوای کذاب" علی اصغر دریایی، شهین علیزاده، ماندانا اصلانی، اکبر ملایی، احمد گنجی، مهدی نمینی مقدم، احمد لشینی و عبدالعلی کمالی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بر اساس این گزارش نمایش رادیویی "پند پیامبر" که نویسندگی آن را گووان مهر اسماعیل پور و کارگردانی مهین فردنوا بر عهده دارد درباره مردی است که از بادیه نزد پیامبر می آید و تقاضای پند می‌کند…

محمدرضا علی، احمد گنجی، شیوا رفیعیان، امیر زنده دلان، کرامت رودساز، علی میلانی، محمد پورحسن و علی اصغر دریایی هنرمندانی هستند که به ترتیب اجرای نقش در این نمایش حضور دارند و این نمایش ساعت 7:15، 25 آبان ماه، به  روی آنتن می‌‌رود.

نمایش رادیویی "تنیده در جان" به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) 26 آبان ماه ،ساعت 18:45 از رادیو نمایش پخش می‌شود. این نمایش را علی خاکبازان نوشته و روایتگر دغدغه های مردی جوان در دوران امامت امام حسن مجتبی (ع) است.

مهرخ افضلی، نورالدین جوادیان، علی اصغر دریایی و احمد لشینی در این نمایش بازی کرده‌اند و مینو جبارزاده کارگردانی آن را بر عهده دارد.

همچنین نمایش " روز سوم " به همین مناسبت، 26 آبان ماه، ساعت 7:15 از رادیونمایش پخش می‌شود.

"خورشید من بتاب" و" گواه من یاقوت " نیز عنوان آثاری  است که به مناسبت شهادت امام رضا (ع) تهیه شده و به ترتیب در 27 و 28 آبان ماه ساعت 7:15 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

غزاله جزایری و مرضیه صدرایی بازیگران "هایلات" شدند

غزاله جزایری و مرضیه صدرایی هم به "هایلایت" سوسن پرور پیوستند. با اعلام اسامی این دو بازیگر، گروه بازیگران نمایش "هایلایت" تکمیل شد. همچنین منا شمس‌الدینی، سمیه شوقی، بیژن قهرمانی، شی‌ماء ملکیان نیز در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. پیش از این حضور صدیقه کیانفر، سوسن پرور، فاطمه هاشمی و شراره درشتی در این نمایش قطعی شده بود.

نمایش "هایلایت" آذرماه در تماشاخانه باران به روی صحنه می‌رود.

سوسن پرور در این نمایش با نگاهی آسیب‌شناسانه و با رویکردی کاملا طنازانه به از بین رفتن مفهوم خانواده می‌پردازد. "هایلایت" روایت زندگی زناشویی چند زن در یک آرایشگاه است و این سوال را مطرح می کند که چرا زندگی‌های متاهلی در حال حاضر چندان موفق نیستند؟ چرا میانه راه عشق فراموش می‌شود، آن‌ها که عاشق هم بودند به هم عادت می کنند و یا اینکه زندگی‌شان شامل روزمرگی می شود و گذر زمان باعث می‌شود خوبی‌های یکدیگر را فراموش کنند و فقط ایرادهای یکدیگر را ببینند .

"هایلایت" را ریحانه حسن‌زاده و سوسن پرور نوشته‌اند و از آخر آبان ماه در تماشاخانه باران به روی صحنه می‌رود.

سوسن پرور بازیگر تاتر،‌ سینما و تلویزیون پیش از این با نمایش "پالت" به کارگردانی محمد حاتمی به روی صحنه رفته بود. پرور نمایش‌های "توالت"، "شوک"، "اشتب با ه گرد تنها" و ... را کارگردانی کرده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز شمیس پورشاهرضایی، منشی صحنه تینا تمدنی، مدیر تولید سمیه شوقی، طراح صحنه امیرحسین اکبرزاده و رضا درویش، طراح لباس آرزو ذوالفقاری، دستیار لباس تارا پورشاهرضایی، طراح و مجری گریم نازنین بابایی، آهنگساز مهران میرمیری، طراح گرافیک، پوستر و بروشور بابک آب برین، عکاس کوروش برزی و بابک آب‌برین، مدیر فرهنگی و مشاور رسانه مریم نراقی.