به گزارش هنرآنلاین، نمایش "هایلایت" به کارگردانی سوسن پرور به زودی در تماشاخانه باران به روی صحنه می‌رود. پرور در این نمایش با نگاهی آسیب‌شناسانه و با رویکردی کاملا طنازانه به از بین رفتن مفهوم خانواده می‌پردازد.

"هایلایت" روایت زندگی زناشویی چند زن در یک آرایشگاه است و این سوال را مطرح می‌کند که چرا زندگی‌های متاهلی در حال حاضر چندان موفق نیستند؟ چرا میانه راه عشق فراموش می‌شود، آن‌ها که عاشق هم بودند به هم عادت می‌کنند و یا اینکه زندگی‌شان شامل روزمرگی می‌شود و گذر زمان باعث می‌شود خوبی‌های یکدیگر را فراموش کنند و فقط ایرادهای یکدیگر را ببینند .

"هایلایت" را ریحانه حسن‌زاده و سوسن پرور نوشته‌اند و از آخر آبان ماه در تماشاخانه باران به روی صحنه می‌رود.

سوسن پرور بازیگر تئاتر،‌ سینما و تلویزیون پیش از این با نمایش "پالت" به کارگردانی محمد حاتمی به روی صحنه رفته بود. پرور نمایش‌های "توالت"، "شوک"، "اشتب با ه گرد تنها" و .... را کارگردانی کرده است.

 

تماشاخانه سنگلج 17 و 18 آبان ماه به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان اجرایی ندارد

به مناسبت اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش نمایش "اون دیگه اینجا زندگی نمیکنه" روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۷ و ۱۸ آبان ماه به روی صحنه نخواهد رفت.

به مناسبت اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش تماشاخانه سنگلج روز های چهارشنبه و پنج شنبه 17 و 18 آبان ماه تعطیل است.

نمایش "اون دیگه اینجا زندگی نمیکنه" به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی که اجرای خود را از روز 30 مهرماه آغاز کرده روز جمعه 19 آبان ماه ساعت 19:45 اجرای خود را از سر خواهد گرفت.

 

 هنرمندان از نمایش "بوی خواب" استقبال کردند

نمایش بوی خواب نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی سهراب سلیمی که اجراهای خودش را از 7 آبان ماه در تالار قشقایی تئاتر شهر آغاز کرده است با استقبال خوب هنرمندان مواجه شده است 

در اجراهای گذشته این نمایش هنرمندانی همچون ایرج راد، حمید مظفری، منیژه محامدی، محمد اسکندری، محمد رضا خاکی، منیژه آرمین، غلامحسین شادی، شهین علیزاده، حسین پرستار، رویا حلاج، محمد نگینی و سید عباس عظیمی(مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت)، بهرام ابراهیمی، حسین مسافر آستانه، پرویز پورحسینی، بیوک میرزایی، رضا فیاضی، امیرآتشانی، شیرین یزدانبخش سعید ساحلی، مسعود مسعودی، رضا آشفته، محمد رسول صادقی، همچنین همسر زنده یاد دکتر رکن الدین خسروی و... هنرمندانی بودند که از نمایش "بوی خواب" دیدن کردند. 

نمایش "بوی خواب" به نویسندگی محمد چرمشیر، کارگردانی سهراب سلیمی و با بازی مسعود دلخواه، شهره سلطانی و قاسم زارع هر روز غیر از شنبه‌ها در تالار قشفایی مجموعه تئاتر شهر از ساعت 19:30 به صحنه می‌رود.

ادنا زینلیان و رضا مهدی‌زاده طراحان لباس و صحنه و رضا حیدری به عنوان طراح نور این نمایش با سهراب سلیمی همکاری می‌کنند و طراحی و آهنگسازی این نمایش بر عهده ابراهیم اثباتی است. 

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: احسان صاحب الزمانی، حسین بهرام‌پور، میلاد صیاد میری، بلال مهرابی، مهران سلگی بازیگران سایه، حمیده صمدی دستیار کارگردان، جواد روشن مشاور تولید، ابوذر عزیزی عکاس و سازنده تیزر، علیرضا شیوا عکاس، ایوب دهکردی طراح پوستر و بروشور، امیرحسین روحانی مدیر صحنه، فاطمه عطایی منشی صحنه، مریم شریعتی تبلیغات مجازی، پایگاه خبری تحلیلی نمایش خانه امور رسانه و احسان حاجی‌پور به عنوان مشاور رسانه‌ایی.  علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می توانند به سایت تیوال و یا به صورت حضوری به گیشه مجموعه تئاتر شهر مراجعه کنند.

 

اجرای شب گذشته "شوایک، سرباز ساده دل" به اکبر رادی تقدیم شد

اجرای شب گذشته "شوایک، سرباز ساده دل" به کارگردانی حمیدرضا نعیمی با حضور خانواده رادی؛ حمیده عنقا و آرش رادی به نمایشنامه‌نویس فقید تئاتر اکبر رادی تقدیم شد. 

حمیدرضا نعیمی در این اجرا گفت: تئاتر ما تاریخ بسیار طولانی‌ای ندارد. اما برای شکل گیری همین تاریخ، جان‌های زیادی برای آن فداکاری کردند و قربانی شدند در دوره‌های مختلف با سختی و ملالت‌هایی که کشیدند. 

وی افزود: یکی از این عزیزان که نامش همیشه بر تارک تئاتر ایران همیشه خواهد درخشید، استادی که به ظاهر در بین ما نیست، اما جاودانه است و برای همیشه نامش برای ما عزیز است و آثارش برای ما همیشه حرف دارد. استاد اکبر رادی است که اجرای امشب تقدیم می شود به او.

نمایش "شوایک، سرباز ساده دل"  با بازی فرهاد آییش ، حامد کمیلی، امیرحسین رستمی ، بهناز نازی ، مهران رنج‌بر ، کتانه افشاری نژاد ، کامبیز امینی ، یعقوب صباحی ، محسن گودرزی ، بهار نوحیان ، رضا جهانی ، محسن سالاری ، مرجان فریقی و ... ، مهر و آبان ۹۶ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

رضا افشار، سینا کوایی، محمد نژاد، صالح لواسانی، مجتبی بابایی فرد، عطا مقیمی، محمد نیازی، سعید هاشمی، سهیل باباعلی، محمد کمانگیر، سعید رستمی، علی گلشنی، محمد مشتاقی، کیارش دستیاری، پرهام ابراری، ایمان سلگی، فرهاد قدیم خانی و امین بالنگ دیگر بازیگران "شوایک، سرباز ساده دل" هستند.

این نمایش روایتگر مرد سگ چرانی است که به جنگ جهانی اول دعوت می‌شود. او که قبلا به خاطر سفاهت از سربازی معاف شده، تصمیم می‌گیرد از وقوع جنگ جلوگیری کند ... .

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: مجری طرح: نورالدین حیدری ماهر، طراح صحنه: رضا مهدی‌زاده، طراح‌لباس: ادنا زینلیان، طراح گریم: ماریا حاجیها، طراح نور: رضا حیدری، آهنگساز: علیرضا عبدالکریمی، عکس و گرافیک: محمد صادق زرجویان، عکاس پشت صحنه و دستیار روابط عمومی: بهار اشوری، تبلیغات فضای مجازی: تهران تیاتر (مرتضی کازرانی) و مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ.

 

بلیت فروشی این نمایش از طریق سایت ایران نمایش و ایران کنسرت صورت می‌گیرد.