به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستادخبری هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی، فرشاد منظوفی‌نیا با این توضیح که نمایش‌نامه "میرزا کشون" با برخورداری از متنی منسجم براساس شیوه‌های متنوع نمایش ایرانی نوشته شده و از پتانسیل خوبی برای اجرا بهره‌مند است، افزود: در این اثر طیف وسیعی از جنبه‌های متفاوت نمایش ایرانی از نقالی تا تخت حوضی دیده می‌شود و تماشاگر نه چندان آشنا با نمایش ایرانی و شیوه‌های آن با دیدن آن می‌تواند به شناخت خوبی از فرهنگ نمایشی کشورمان دست یابد.

وی با بیان این که در نمایش "میرزا کشون" به طور خاص از شیوه سیاه‌بازی استفاده شده، ادامه داد: در خلال آن از نقالی، شهر فرنگ خوانی و شیوه‌های دیگر نیز استفاده می‌شود. در این نمایش هشت بازیگر، 15 نقش ایفا می‌کنند. ساختار (نمایش در نمایش) که از ویژگی‌های نمایش ایرانی است، این اجازه را به گروه اجرایی می‌دهد در عین باورپذیری با جابه‌جایی نقش‌ها داستان را پیش ببرند.

کارگردان "فاستوس 2016" جشنواره آیینی و سنتی را مهم‌ترین مرجع برای زنده نگه داشتن ارزش‌های فرهنگی و هنری نمایش ایرانی دانست و تصریح کرد: گستره وسیعی که این جشنواره آن را پوشش می‌دهد موجب اعتلای هویت هنر ایرانی است.

در نمایش "میرزا کشون" مبارک و هم دستانش برای تامین پول دیه دست به اقداماتی می‌زنند.

شاهین علایی‌نژاد، وحید شاهینی، سودابه جعفرزاد، رضا فرحی، افسانه باباامینه، مجید اکبری، باران ستوده و دانیار عباسی بازیگران نمایش‌اند.

نویسنده این اثر فرهاد نقدعلی است. دستیارکارگردان رضا فرحی، موسیقی احسان تارخ، طراح صحنه فرشاد منظوفی‌نیا و طراح لباس نفس قربانی محسوب می‌شوند. 

راستین معتبرزاده نوازنده تار، امیررضا بهاج نوازنده کمانچه، نیوشا سردشتی نوازنده تنبک و نوید غفوری نوازنده داریه هستند.

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی از 8 تا 15 شهریورماه با دبیری داوود فتحعلی‌بیگی برگزار می‌شود.