به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره، رحمت امینی، دبیر هنری این جشنواره با بیان این مطلب که جشنواره سوره در نوع خود منحصر به فرد است گفت: برگزاری بیست و پنج دوره جشنواره تئاتر، حاکی از آن است که این جشنواره در میان هنرمندان به ویژه اهالی تئاتر شناخته شده و ویژه است و نمی‌توان این جشنواره را قابل قیاس با دیگر جشنواره‌های تئاتری بدانیم. خوشبختانه جشنواره تئاتر سوره بعد از یک وقفه یک ساله شکل اجرایی به خود گرفت که از این جهت هنرمندان به ویژه هنرمندان استانی بسیار ابراز خوشحالی کردند.

وی درباره روند برگزاری این دوره از جشنواره توضیح داد: برگزاری جشنواره در سه منطقه با سه گروه داوری مجزا و سپس اجرای تئاترها در شهر تهران باعث به وجود آمدن شور و اشتیاق ویژه در میان هنرمندان شد و خوشبختانه امسال استقبال خوبی از این جشنواره در استان‌ای کرمانشاه، اصفهان و بجنورد شد.

امینی با اشاره به اینکه آثار منتخب استان‌ها و همچنین آثار برگزیده تهرانی قرار است در جشنواره سراسری تئاتر سوره به روی صحنه برود تصریح کرد: نظر هیأت داوران چه در بخش استانی و چه در بخش تهران درباره کیفیت آثار بسیار خوب بوده است اما در نهایت این تماشاگران و منتقدان هستند که با حضورشان در اجراهای صحنه‌ای و خیابانی می‌توانند نمره قابل قبولی به آثار بدهند.

وی درباره کاربردی شدن جشنواره تئاتر نیز گفت: این جشنواره به نوعی نموداری از فعالیت‌های نمایشی حوزه هنری است که می‌‌توان برای بهتر دیده شدن نمایش‌های برگزیده آثار را حمایت کرد تا در سطح کشور اجراهای ویژه‌ای داشته باشد.

دبیر هنری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره نظر خود را درباره بین‌المللی شدن این جشنواره این گونه بیان کرد که بین‌المللی شدن کمک گسترده‌ای به دیده شدن آثار هنرمندان تئاتری به ویژه هنرمندان استانی خواهد داشت اما به نظر من برای بین‌المللی شدن این جشنواره راه زیاد است و باید با سعه صدر در این باره تصمیم گیری کرد.

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره از 15 مرداد ماه به مدت 5 روز برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه این جشنواره 20 مرداد ماه با حضور هنرمندان و مدیران هنری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

برنامه دومین روز اجرای نمایش های جشنواره تئاتر سوره

بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره در دومین روز با 4 اجرای صحنه ای و 9 اجرای خیابانی میزبان مخاطبان است. در اجرای صحنه‌ای نمایش "خنکای ختم خاطره" به کارگردانی سید امیرحسین جان نثار از خراسان شمالی در پلاتو تئاتر شهر در دو سانس 15 و 16:30 به روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش‌های "بینایی" به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی از  گیلان، "زنان بالکان" به کارگردانی حسین شهبازی از تهران، "چادری برای نجیمه" به کارگردانی حسن سبحانی مینایی از هرمزگان به ترتیب از ساعت 16:30 تا 21 در سالن‌های تماشاخانه ماه، تماشاخانه مهر و تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌شود.

اجراهای خیابانی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره در دومین روز از این جشنواره شامل نمایش‌های "صد در صد خارجی" به کارگردانی سعید خیراللهی از ایلام، "ردپایی در آسمان" به کارگردانی کژال‌راست‌بین از کردستان، "فرکانس" به کارگردانی میثم سرآبادی از مرکزی، "حکایت خنده‌دار خنده‌ای که نبود" به کارگردانی مسعود ابراهیمی از اصفهان، "گزارش یک تابوت" به کارگردانی مهدی صالحیار از آذربایجان غربی، "سیاه ور دارو" به کارگردانی پژمان شاهوردی از لرستان، "هفت پله تا آواز خورشید" به کارگردانی آرزو علیپور از گیلان، "زیرخاکی" به کارگردانی محمدجواد پیروزی از قم و "شانس منو نگاه کن" به کارگردانی نازیلا امینی از کردستان، است.

اجراهای خیابانی از ساعت 17:30 تا 20:30 به ترتیب در محوطه حوزه هنری، تئاتر شهر، ایوان انتظار (میدان ولیعصر) اجرا می‌شود.