سرویس تئاتر هنرآنلاین: آلبرت بیگ‌جانی نویسنده و کارگردان نمایش "چمدان و سگ ملوس" است. او این نمایش را در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک به روی صحنه آورد. همچنین این اثر در جشنواره هایفست ارمنستان و نت ورکینگ قاهره اجرا شده است. "چمدان و سگ ملوس" از شب گذشته 11 تیر ماه ساعت 19 در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت.

او که که سال گذشته به عنوان دبیر بخش ایران در جشنواره هنرهای اجرایی جشنواره هایفست ارمنستان حضور داشت، درباره این اثر نمایشی به هنرآنلاین گفت: موضوع این نمایش اقتباسی آزاد از نمایشنامه "بازی یالتا" نوشته برایان فریل است که این اثر نیز برگرفته از داستان "کوتاه بانو و سگ ملوس" نوشته آنتوان چخوف است. به نوعی اسم و کاراکترهای این نمایش برگرفته از آن اثر است، اما زمان و مکان، متفاوت از آن است.

بیگ‌جانی در ادامه ضمن توضیح این موضوع که این نمایش داستان کوتاه عاشقانه‌ای است، اضافه کرد: "چمدان و سگ ملوس" داستان دلدادگی دو نفر در ایستگاه قطار است. در این نمایش از عروسک ماروت استفاده شده است، یعنی ترکیبی از عروسک و انسان. سر و نیم تنه بازیگر عروسک است و در پایین پاهای بازیگر است.

این کارگردان درباره شیوه اجرایی نمایش یادآور شد: این نمایش کمدی و موزیکال است و از موسیقی‌های قرن 19 فرانسه، موسیقی روس و تانگو آرژانتینی در این نمایش استفاده شده است.

وی درباره تغییرات اجرایی "چمدان و سگ ملوس" نسبت به نمایش آن در جشنواره تئاتر تهران- مبارک، خاطر نشان کرد: از آنجا که تصور کردم قسمتی از این نمایش در برقراری ارتباط با مخاطب دچار ایراد است، صحنه‌ فال قهوه را به آن اضافه کردم. داستان تغییر دیگری نداشته است و بازیگر آن نیز در زمان اجرای نمایش در جشنواره آیدا کلاهی بود که در اجرای این اثر امین میرزا باقری ایفای نقش می‌کند.

آلبرت بیگ جانی ضمن بیان این موضوع که پس از اجرا در تالار سایه دعوتنامه‌ای برای نمایش آن در کشور گرجستان داریم، افزود: مهرماه نیز در اوکراین این نمایش را به روی صحنه خواهیم برد.

او در پایان خاطر نشان کرد: پیش از این به ایتالیا دعوت شدیم که علی الرغم تلاش‌های گروه و مرکز هنرهای نمایشی، امکان دریافت ویزای شینگن فراهم نشد. این اثر برای اجرا در جشنواره سن پترزبورگ نیز دعوت شده بود که 5 ساعت پیش از پرواز متوجه شدیم که تنها 3 روز برای ما ویزا صادر شده و ما نیز سه روز اجرا داشتیم که مجبور به انصراف از آن جشنواره شدیم.

در خلاصه داستان نمایش "چمدان و سگ ملوس" آمده است: زنی روس و مردی ایتالیائی در کافه ایستگاه قطار پاریس آشنا می‌شوند. به رغم تفاوت زبان و حوادث ناخوشایندی که اتفاق می‌افتد به همدیگر دل می‌بندند... .

دیگر عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از: عروسک‌گردانان: محمدرضا مالکی و فهیمه عابدینی، طراح صوت و موسیقی:  مانی منادی‌زاده، عروسک‌سازان: آنی عیسی قلیان و مینا اصلانی، طراح لباس: مقدی شامیریان، مدیر تولید: مهرنوش حسینی، دستیار کارگردان: امین میرزاباقری، مشاور رسانه‌ای: مهرانگیز قهرمانی و مشاور روابط عمومی: سارا حدادی.