سرویس موسیقی هنرآنلاین: علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی عصر روز شنبه 25 ماه از اجرای گروه حاوا به سرپرستی پروین بهمنی در سالن برج آزادی بازدید کرد.

صفی پور در حاشیه این دیدار به هنرآنلاین گفت: این اجرا برای من نوستالژیک بود چون من خودم آذری هستم. وقتی که به برج آزادی آمدم و دیدم که عزیزان قشقایی دارند اجرا می‌کنند، هم لذت بردم و هم یاد خاطراتی افتادم که یک زمان در میان قشقایی‌های عزیز بودم.

وی افزود: آن‌چه اهمیت دارد این است که ایران رنگارنگ و هویتی که در مناطق مختلف کشور ما وجود دارد باید حفظ شود و به نسل بعدی معرفی گردد. حفظ این موسیقی وظیفه همگانی است. ما اگر تلاش و همت داشته باشیم، این موسیقی ماندگار است وگرنه جای آن چیز دیگری می‌نشیند که جبرانش بسیار سخت خواهد بود.

او ادامه داد: خیلی خوشحالم که ما هم در اجرای برنامه‌های خوب جشنواره موسیقی فجر سهمی داریم. مخصوصاً اجراهای مجموعه آزادی که میزبان خیلی از اجراهای موسیقی‌های محلی ایران است. علاقه‌مندان زیادی از بخش‌های مختلف کشور در تهران ساکن هستند و این فرصت خوب برای آن‌ها به وجود آمده که بیایند و مجدداً با وطن و منطقه‌ای که زاده آن هستند ارتباط بگیرند و شاهد اجرای زنده سنت خودشان در شهر تهران باشند.