سرویس موسیقی هنرآنلاین: در سئانس دوم از نخستین روز جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی 8 هنرمند به اجرای برنامه پرداختند. این برنامه که با تمرکز بر موسیقی دستگاهی ایرانی و اجرای فرم‌های رایج آن تدارک دیده شده است با تک‌نوازی قاسم رحیم‌زاده آغاز شد. رحیم‌زاده با تار خود به صحنه آمد و دقایقی به بداهه ‌

پس از آن نوبت به بخش ساز و آواز رسید و مهران زمانی یکتا، خواننده، به همراه مهدی تیموری، نوازنده نی به صحنه آمدند تا ساز و آوازی را در دستگاه سه گاه برای مخاطبان خود اجرا کنند.

آخرین بخش از این برنامه به گروه‌نوازی اختصاص داشت و گروه "مهتاب رو" متشکل از جلال امیرپورسعید نوازنده تارباس، هومان رومی نوازنده کمانچه، ارژنگ فرامرزی نوازنده تمبک، وصال عرب‌زاده نوازنده سه تار و بهادر صحت، خواننده ، به اجرای مجموعه‌ای از تصانیف و ساز و آواز پرداختند.

نخستین قطعه با نام "نه آشنا، نه همدمی" با آهنگسازی و شعری از وصال عرب‌زاده اجرا شد و در ادامه به ساز و آوازی بر اساس شعری از فریدون مشیری رسید. آواز خواننده جوان گروه را وصال عرب‌زاده با سه تار همراهی کرد و پس از آن نوبت به گروه‌نوازی قطعه "پنج ضربی" با آهنگسازی هومان رومی رسید. پس از آن بار دیگر آواز ادامه یافت در حالی که این بار جواب آوازها بر عهده کمانچه بود.

تصنیف بعدی که "بنمای رخ" نام داشت باز هم اثری از هومان رومی بر روی شعری از حافظ بود. پس از آن بار دیگر آواز با همراهی سه تار اجرا شد و در نهایت تصنیف "رو سر بنه به بالین" با آهنگسازی وصال عرب زاده و بر اساس شعری از مولانا اجرا شد.

نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی توسط مؤسسه "ساز و آواز" و با حمایت دفتر موسیقی، خانه موسیقی، انجمن موسیقی و بنیاد رودکی، تا 23 آذرماه در تالار رودکی برگزار می‌شود.