سرویس تجسمی هنرآنلاین: حسین اسپهبدی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران در نمایشگاه مطبوعات مهمان غرفه هنرآنلاین بود.

آقای اسپهبدی از آن‌جایی که هنرمندان ما در اکسپو میلان حضور فوق‌العاده خوبی داشتند، لطفاً بگویید که افق دیدمان برای حضور در اکسپو آستانه یا حتی اکسپو دوبی چگونه است؟  

دوست عزیزمان آقای حاج مهدی افضلی،  مدیرعامل موسسهٔ توسعه هنرهای معاصر،  از استوانه‌های جنگ و جبهه بودند و اکنون مشاور امور فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی هم هستند که نمی‌دانم چرا تا کنون آن را جایی نگفته‌اند. آقای افضلی تکیه‌گاه ما در نمایشگاه بین‌المللی هستند که همیشه با کارهای مثبت و برنامه‌ریزی‌های خوبشان ما را سربلند کرده‌اند. آخرین نمونه‌ مساعدت‌های آقای افضلی اکسپو میلان ایتالیا بود که ما بین کشورهای مختلف جهان دوم شدیم و بیشترین امتیاز را از هیئت ژوری در قسمت فرهنگی کسب کردیم.  

در اکسپو میلان برنامه‌ریزی خیلی خوبی صورت گرفت که گروه‌هایی از هنرمندان سراسر کشور حتی بدون یک ساعت تأخیر آمدند و کارشان را در آن‌جا انجام دادند. همچنین عروسک‌های سنتی ایران به میلان عازم شد که در یک روز کامل نظر روزنامه‌های ایتالیایی را به خودش جلب کرده بود و حتی تیتر زدند که عروسک‌های غول‌پیکر ایرانی، اروپا را تسخیر کردند.

ما سال دیگر در آستانه در قزاقستان و در سال 2020 در دوبی عازم اکسپو خواهیم شد. امیدواریم در نمایشگاه‌هایی که در پیش رو داریم، به خصوص در اکسپوهایی که عرض شد، همچنان از یاری آقای افضلی و افرادی که ایشان می‌شناسند استفاده کنیم. ان‌شاء الله جمهوری اسلامی ایران در دوره‌های پیش روی هنری نیز با حمایت افراد دلسوز و علاقه‌مندی نظیر آقای افضلی، نمود خوبی در جهان داشته باشد.