سرویس موسیقی هنرآنلاین: پویا سرایی و پژمان حدادی که قرار است شنبه و یکشنبه (4 و 5 بهمن) روی صحنه بروند، سخت گرم تمرین هستند.

بخشی از کنسرت "چون سنگ چون آتش"، بداهه‌نوازی این دو است و بخش دیگر به اجرای ساخته‌هایی از سرایی اختصاص دارد که دو نوازنده مشغول کار روی آن هستند.

حدادی بعد از پشت سر گذاشتن یک تور موفق در همراهی با گروه "دستان"، تازه به ایران آمده ولی خسته نیست و خیلی جدی مشغول تمرین است. آن‌ها در حال اجرای یکی از قطعات هستند که پایان‌بندی متفاوتی با نوعی خرق عادت زیبایی‌شناسانه دارد. در این بخش چند بار کار را اجرا می‌کنند و به نقطه‌ای که مد نظر هر دو نوازنده است می‌رسند.

هر بار که بخشی از فضای ذهنی نوازنده‌ها تکرار می‌شود کار بهتر از آب در می‌آید. بعد از کمی پیش رفتن دوباره کار را از بخش‌های قبلی شروع می‌کنند و می‌خواهند کار را برای اجرای نهایی با هم چک کنند. بسیاری از بخش‌های از قبل تعیین نشده در بخش بداهه را با هم تعیین می‌کنند و لوپ‌های موجود را تا آنجا که ممکن است لطیف می‌کنند.

بخشی از کار دارای ریتمی جذاب و سریع است، بنابراین برای بهتر ارائه دادن کار در ابتدا سرایی با ریتمی آرام‌تر کار را اجرا می‌کنند و بعد از تعیین کردن نقاطی که بناست کوبه‌ای وارد شود، با سرعت واقعی کار را اجرا می‌کنند. بخشی از کار را که سرایی نوشته دارای هیچ نقطه تقارنی نیست. این موضوع باعث غیر قابل پیش بینی بودن موسیقی می‌شود و لبخند را به چهره حدادی می آورد. بخشی از کار با سولوی سنتور و بخشی دیگر با سولوی کوبه ای همراه است. آنها حسابی برای اجرایشان وقت می گذارند.

زمان زیادی گذشته ما آنها را ترک می‌کنیم ولی آنها به تمرین خود هم‌چنان ادامه می‌دهند. سرایی و حدادی شنبه و یکشنبه 4 و 5 بهمن ماه در تالار رودکی روی صحنه خواهند رفت.