سرویس موسیقی هنرآنلاین: سپهر سعیدی مدیر انتشارات رهگذر هفت‌اقلیم به هنرآنلاین، گفت: آلبوم بی‌کلام "یقین گم‌شده" اردشیر کامکار به زودی از سوی انتشارات رهگذر هفت‌اقلیم روانه بازار موسیقی می‌شود.

مدیر انتشارات رهگذر هفت‌اقلیم در ادامه بیان کرد: اردشیر کامکار در این آلبوم با ذکریا یوسفی همکاری کرده است و این اثر شامل مجموعه قطعاتی برگرفته از موسیقی منطقه کردستان است.

سعیدی با اشاره به اینکه بیشتر این اثر بداهه‌نوازی است، افزود: در این اثر قطعات بر مبنای موسیقی‌های کردی و پردازش‌هایی در فضای بداهه است.

سپهر سعیدی درباره اثر موسیقایی "یقین گمشده" خاطرنشان کرد: قطعات این آلبوم در دستگاه شور، دشتی، سه‌گاه و همایون است که ذکریا یوسفی نوازندگی سازهای کوبه‌ای و اردشیر کامکار نوازندگی کمانچه را بر عهده داشته است.

مدیر انتشارات رهگذر هفت‌اقلیم در پایان گفت: این اثر بی‌کلام در مراحل نهایی قرار دارد که به زودی منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار می‌گیرد.

اردشیر کامکار نوازنده کمانچه و آهنگساز سال ۱۳۴۱ در شهر سنندج به دنیا آمد. او از کودکی نواختن ویولن را نزد پدرش حسن کامکار فراگرفت. زندگی در خانواده‌ای که تمامی آنها اهل موسیقی بودند و در کنار راهنمایی و حمایت پدر و برادران بزرگتر سبب شد تا اردشیر کامکار همچون دیگر برادران موسیقی را فرا گیرد.

او در حدود سال ۱۳۶۰ به تهران آمد و با گروه‌های عارف و شیدا شروع به همکاری کرد. در همان زمان، مطالب تکمیلی را نزد استاد محمدرضا لطفی و پشنگ کامکار آموخت و در محضر آنها با تکنیک‌های نوازندگی بیشتر آشنا شد.

از آلبوم‌های مستقل او می‌توان به "ناشکیبا" با خوانندگی همایون شجریان، "راز نگاه" و آلبوم "بی‌غبار" عادت با همنوازی شروین مهاجر، اشاره کرد.