به گزارش هنرآنلاین،تالار وحدت شامگاه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ میزبان کنسرت متفاوت ارکستر «چکاوک» به رهبری رضا شایسته بود؛ اجرایی که برای نخستین بار آثار استاد جهانبخش پازوکی را در قالب یک کنسرت روی صحنه آورد و با حضور شش خواننده، تجربه‌ای نو در موسیقی صحنه‌ای ایران رقم زد.این کنسرت چند «اولین» مهم داشت:نخستین‌بار پس از انقلاب آثار جهانبخش پازوکی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران، در تالار وحدت اجرا شد.نخستین‌بار شش خواننده با توانمندی‌ها و سبک‌های متفاوت در یک کنسرت مشترک روی صحنه رفتند.

چکاوک2

نوجوانی ۱۵ ساله توانست به عنوان خواننده اجرایی در تالار وحدت داشته باشد؛ اتفاقی که در موسیقی ایران کم‌سابقه است.برای دو خواننده نیز این شب، آغاز رسمی مسیر حرفه‌ای‌شان بود.آثاری که در این کنسرت اجرا شدند عبارتند از: زندگی راستی چه زود می‌گذره، سرنوشت، منتظر جوابه، وای چه بلایی ای دل، زندگی، نشناخته دل باختن، تنها ترین مرد، هوس، بیا بنویسیم، فراموشم مکن، خالق، آواره میخانه، عاشق‌تر از همیشه و می‌گردم دور دنیا.

در کنار خوانندگانِ باتجربه‌ای همچون مصطفی نیکو، مجید حسین‌خانی، محمد افروز و اسماعیل خانی؛ جوانان چون علی رضایی و باربد رضایی اصل نخستین حضور جدی خود را روی صحنه تجربه کردند. به جرات می‌توان گفت که برخی از خوانندگانِ حاضر در این اجرا کیفیتی بسیار بالا را ارائه کردند و می‌توانند در آینده‌ای نزدیک به رده‌های بالای موسیقی ایران راه پیدا کنند.

چکاوک3

انتخاب قطعات، که همه گی از آثار ماندگار جهانبخش پازوکی بودند، فضایی پرانرژی در سالن ایجاد کرد. مخاطبان نه‌تنها شنونده، بلکه همراه اجرا بودند؛ در بسیاری از بخش‌ها با ارکستر همخوانی کردند و تشویق‌های ممتد، نشان از رضایت کامل آنان داشت.یکی از حاضران پس از اجرا گفت: «موسیقی امروز باید دل مردم را شاد کند. این کنسرت دقیقاً همان چیزی بود که انتظار داشتیم؛ با انرژی آمدیم و با انرژی بیشتر سالن را ترک می‌کنیم.»

ارکستر چکاوک با این اجرا نشان داد که مأموریت خود را صرفاً به بازخوانی آثار گذشته محدود نکرده، بلکه با میدان دادن به خوانندگان جوان و کمتر شناخته‌شده، بستری تازه برای کشف استعدادها فراهم کرده است. رضا شایسته، رهبر ارکستر، تأکید کرد که هدف این مجموعه «پرورش نسل تازه خوانندگان» است و تجربه دیشب نیز گواهی بر موفقیت این رویکرد بود.

کنسرت ۲۷ شهریور ارکستر چکاوک در تالار وحدت، نه‌تنها بزرگداشتی برای آثار جاودانه جهانبخش پازوکی ، بلکه به صحنه‌ای برای معرفی نسل تازه خوانندگان ایرانی تبدیل شد؛ نسلی که می‌تواند آینده موسیقی صحنه‌ای ایران را روشن‌تر کند.

چکاوک1

انتهای پیام