علیرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین با اعلام خبر برگزاری کنسرت خود در آبان ماه، گفت: اجرای این کنسرت در روزهای 19 و 20 آبان ماه است و محل برگزاری آن سالن میلاد نمایشگاه بین المللی خواهد بود.

قربانی با اشاره به اینکه اجرا و آهنگسازی این کنسرت به عهده علی قمصری است، خاطر نشان کرد: علی قمصری برای این اجرا قطعاتی را با اشعار شاعرانی همچون مولانا، سهراب سپهری، حسین منزوی و ...آهنگسازی کرده است . این قطعات در دستگاه راست پنجگاه، نوا، مایه یا مد شوشتری و ... اجرا شده اند و با توجه به شناختی که قمصری از صدا و چگونگی اجرا و خوانش من دارد، قطعاتی ساخته تا با صدای من همخوانی خوبی داشته باشند.

خواننده ارکستر ملی در ادامه یادآور شد: از آنجایی که من و علی قمصری سالهاست که با هم همکاری می کنیم، به جهت روحی و تفکری اشتراکات خاصی با هم داریم و می‌توانیم با درک کردن خواسته های ذهنی یکدیگر از پس توقعات هم بر آییم. از طرفی ایشان یکی از جوان‌های با استعداد در زمینه موسیقی ایرانی هستند و من در گروههای بسیاری با وی همکاری داشته ام. ایشان در این گروهها به عنوان نوازنده و آهنگساز به خوبی می‌توانستند کار خود را ارائه دهند و من از اینکه همچنان با وی همکاری می‌کنم، راضی و خوشحالم.

قربانی خاطرنشان کرد: وجود نقاط مشترک فرهنگی و تفکری در حیطه موسیقی از الزامات همکاری با یکدیگر است، ضمن اینکه حساسیتهای خاص خود را دارد. لازم به ذکر است که نوع آهنگسازی قمصری طعم و رنگ خاص خود را دارد که همین ویژگی او را از دیگر دوستان همکارش متمایز می‌کند.

وی در پایان گفت: همین ویژگی‌های منحصر به فرد موجب شده تا من از گذشته تا به حال و نیز در آینده با وی همکاری های خوبی داشته باشم و نتیجه کارهای مشترکمان نیز، روند روبه رشدی باشد. من دوست دارم با تفکر و ذهنیم خوب روی سن بروم و ایده های قمصری از این نظر تامین کننده است.

کنسرت مشترک علیرضا قربانی و علی قمصری در روزهای 19 و 20 در دوسانس برگزار می‌شود و محل برگزاری آن سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران است.