به گزارش هنرآنلاین ، نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی با هدف معرفی تازه ترین دستاوردهای موسیقی و ارتباط بیشتر فعالان این حوزه و با تمرکز بر وجوه صنعتی و تجاری هنر موسیقی، پنجم تا هشتم دی‌ ماه در مرکز نمایشگاهی برج میلاد و در فضایی بالغ بر ۶ هزار متر مربع برگزار خواهد شد.

جلال ذکایی رئیس نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی درباره استراتژی برگزاری برخی ورک شاپ ها و کارگاه های آموزشی در این نشست، گفت: به منظور توجه به رویکردها و وجوه فرهنگی و هنری موسیقی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در طول زمان برگزاری نمایشگاه تدارک دیده شده تا با طرح موضوعات مختلف اثرگذار بر این صنعت، گامی در این خصوص برداریم. در این راستا و به‌منظور غنای بیشتر نشست‌ها و پنل‌های تخصصی آقای فردین خلعتبری به عنوان مشاور هنری نمایشگاه در کنار ما خواهد بود و نشست های تخصصی با موضوع موسیقی را مدیریت خواهد کرد.

ذکایی تاکید کرد: این نمایشگاه در گروه‌های کالایی مختلف نظیر تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان سازهای ایرانی و کلاسیک، عرضه‌کنندگان لوازم صوتی، صدابرداری و استودیوهای ضبط صدا، ناشران، آموزشگاه‌های موسیقی و سایر فعالان این حوزه برگزار می‌شود و خوشبختانه با استقبال گسترده صاحبان کالا و برندهای مختلف نیز روبه رو شده و پیش‌بینی می‌شود که شاهد حضور فعال و موثر بسیاری از افراد و شرکت‌های صاحب‌نام این صنعت در نمایشگاه باشیم چرا که تنها طی ۲ هفته ابتدایی اطلاع‌رسانی نمایشگاه، بیش از ۴۰ شرکت فعال در زمینه موسیقی برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کرده و حدود ۸۰ درصد فضای مفید نمایشگاه مذکور تکمیل شده است.

حضور اهالی موسیقی، فعالان و منتقدان و رسانه‌های موسیقی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است که پنجم تا هشتم دی ماه در برج میلاد از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ پذیرای دوستداران هنر خواهد بود.