به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، بخش پایانی موسیقی بین‌الملل جشنواره به اجرای آنسامبل کنسرواتوار سنت پترزبورگ اختصاص داشت که در سانس نخست تالار وحدت ساعت 18:30 با هنرنمایی ۵ نوازنده از کشور روسیه، ایوجنیا کلوتسووا مدیر هنری و ویلن اول، ناتالی گرینیوک ویلن دوم، الکسی آندریف ویولا، ناتالیا نکورومنایا ویلنسل و لیا چیرسکوف پیانو  اجرا شد.

بخش اول این اجرای روس‌ها به آثاری از آهنگساز و نوازنده ایتالیایی آرکانجلو کورلی اختصاص داشت. در پارت دوم نیز کنسرتوی گروسو. اپوس ۶ شماره ۲ در گام فا ماژور اجرا شد. کنسرتو گروسو یا کنچـِرتو گروسو، فرمی از موسیقی باروک است که در آن زمان به وجود آمده‌است.

در بخش دیگر این برنامه آثاری از آنتونیو ویوالدی به اجرا درآمد و بخش دیگر این اجرا اختصاص داشت به آثار آرکانجلو کورلی، آهنگساز و نوازنده ویلن ایتالیایی. در نهایت سولو کرسکوف اجرا شد که شامل آستور پیاتزولا بود.

لیا چیرسکوف (نوازنده پیانو) ضمن ابراز رضایت و خشنودی از این اجرا بیان داشت: «مخاطبین در سالن بسیار خوب بودند و موسیقی را دوست داشتند و باید بگویم فرهنگ مردم ایران خیلی خوب است و به آن علاقمندم. همانطور که معماری ایرانی قدیمی و کهن است موسیقی آن نیز برای من حسی کهن و ارزشمند دارد.»

Piano

او درباره شناختش از موسیقیدان‌های ایرانی گفت: «قبل از آنکه در این جشنواره شرکت کنم، مطالعه‌ای از جشنواره‌های گذشته ایران داشتم و متوجه شدم موسیقیدان‌ها ایرانی بسیار عالی هستند‌ و موسیقی در این منطقه رشد بسیار خوبی داشته است.»

این نوازنده پیانو در ادامه درباره انتخاب قطعات گفت: «با توجه به اینکه موسیقی اروپا محبوب تقریبا همه مردم دنیاست، بر این نظر بودم موسیقی اروپایی و موسیقی سنتی برای ایرانی‌ها هم جذاب است و به همین دلیل این قطعات را برای اجرا انتخاب کردم و امیدوارم مخاطبان  آن را پسندیده و از شنیدنش لذت برده باشند.»