به گزارش هنرآنلاین، پروژه تولید ترانه مردمی «ایران صدای نفسامه» برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توسط بخش خصوصی به پایان رسید.

این آهنگ که مراحل تولید آن از اواخر تیرماه آغاز شد با صدای رضا یزدانی، موسیقی بابک زرین، ترانه مهدی ایوبی، و تنظیم «بهتاش زرین» به زودی منتشر خواهد شد.

به گفته دست‌اندرکاران پروژه ترانه «ایران صدای نفسامه» برای تیم ملی در جام جهانی پیش رو از نظر موسیقی و ترانه، فضای متفاوتی نسبت به کارهای گذشته رضا یزدانی و بابک زرین دارد. ضمن اینکه آهنگ نسبت به سایر قطعات رسمی تیم ملی ایران در جام‌های جهانی قبلی هم از نظر محتوای کلام و فرم موسیقی، تفاوت‌های زیادی دارد.

این اثر موسیقایی از نظر فرم و محتوا ضمن حفظ المان‌های حماسی و متناسب با فضای فوتبال جام جهانی، با در نظر گرفتن سلایق نسل جوان و نوجوان تهیه شده است.

تولید آهنگ تیم ملی با صدای رضا یزدانی و موسیقی بابک زرین بیش از سه ماه زمان برد و ضبط آن در فصل تابستان انجام شده بود. به گفته دست‌اندرکاران پروژه، این آهنگ به سفارش فدراسیون فوتبال آماده نشده و با حمایت و بودجه بخش خصوصی و صرفاً برای حمایت از تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و برای هواداران آماده شده است.

رضا یزدانی در حالی برای تیم ملی خوانده که سابقه اجرای آثاری مانند ترانه «وطن یعنی» برای جام جهانی ۲۰۱۶ برزیل و ترانه «پرچم» سرود رسمی کاروان المپیک ایران در رقابت‌های اینچه اون کره جنوبی را دارد.