گروه موسیقی هنرآنلاین: کنسرت سیروان خسروی با وجود داشتن مجوز برگزاری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با مصوبه شورای تامین اهواز لغو شد. این در حالی است که قرار بود کنسرت این خواننده پاپ سه روز پایانی تیرماه در سینما هلال برگزار شود که سه نوبت روز چهارشنبه ۲۹ تیر روی صحنه رفت اما شورای تامین به دلایلی مجوز دو روز دیگر را لغو کرد.

در شرایطی که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به اقدام عناصر خودسر در بر هم زدن آرامش مردم معترض بودند، سیروان خسروی هم اعتراض خود را با انتشار یک پست و انتقاد شدید از نادیده گرفتن قانون نشان داد. همزمان، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا خواستار احترام گذاشتن همه نهادها به مجوزهای قانونی شد.

محمود سالاری گفت: در استان‌ها در حوزه موسیقی یا سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری، شورای تامین استان تصمیم می‌گیرد که در آن نهادهای مختلف از جمله نیروی انتظامی عضو هستند و شورای تامین استان باید اعلام کند که آیا می‌تواند امنیت کنسرت یا نمایش را فراهم کند یا خیر. ممکن است شورای تامین استان اعلام کند نیروهایش به دلیل همزمانی رویدادها نمی‌تواند امنیت برگزاری کنسرت یا برنامه هنری را تامین کند و ما هم نمی‌توانیم زور و فشار بیاوریم این کنسرت برگزار شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از رخ دادن برخی بی‌اخلاقی‌ها در بلیت‌فروشی یا تبلیغ کنسرت‌ها پیش از گرفتن مجوز از تهران یا شورای تامین شهرستان‌ها تاکید کرد: ما مجوزهای برگزاری کنسرت در استان‌ها را تا شورای تامین تایید نکند صادر نمی‌کنیم اما بعد از صدور مجوز همه باید پای آن بایستیم.

از سوی دیگر، دکتر سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در واکنش به حواشی لغو یک کنسرت در اهواز گفت: در مسئله لغو کنسرت از سوی برخی دستگاه‌ها، صدور مجوز کنسرت مبتنی بر قانون و در نظر گرفتن ملاحظات و موافقت کلیه دستگاه‌ها انجام می‌شود و ادارات کل ارشاد استان‌ها مجوز را پس از اخذ موافقت سایر دستگاه‌ها صادر می‌کنند.

وی افزود: درباره کنسرت اخیر در شهر اهواز هم روند قانونی طی شده و در صورت بروز مسائل جدید انتظار می‌رود کلیه دستگاهها ضمن هماهنگی، شفاف موضوع را با مردم در میان بگذارند. با توجه به ملاحظه شورای تامین استان مبنی بر تغییر محل برگزاری کنسرت، در صورت آمادگی و امکان برگزارکننده کنسرت در محل جدید و همچنین تغییر نظر و اعلام موافقت نهادهای ذیربط، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی کامل را برای همکاری دارد.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ در پایان گفت: همانطور که قبلا اعلام کرده‌ایم، رعایت شئون اسلامی و قانونی خط قرمز تصمیم‌گیران در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. لذا انتظار می‌رود وقتی مجوزی مبتنی بر قانون صادر می‌شود، همه نهادها از آن حمایت و به نشاط اجتماعی و ضایع نشدن حقوق عمومی توجه کنند.