گروه موسیقی هنرآنلاین: ماه گذشته بود که برخی منابع بازداشت سمیر صفیر، یکی از آهنگسازان لبنانی در عربستان سعودی خبر دادند. رسانه الاخبار تأکید کرد صفیر چند روز پس از دادن پاسخ مثبت به دعوت یکی از مقام‌های سعودی در ریاض بازداشت شده است.

بازداشت سمیر صفیر نگرانی‌هایی را به وجود آورد که ممکن است او نیز به سرنوشت جمال خاشقجی دچار شود که پس از دعوت سران سعودی به کنسولگری عربستان در استانبول سلّاخی شد اما اکنون آسوشیتدپرس خبر از آزادی سمیر داده و با او مصاحبه‌ کرده است.

سمیر صفیر، خواننده و آهنگساز برجسته لبنانی پس از ۵۰ روز بازداشت که عمدتا در سلول انفرادی بوده در این باره توضیح داد. گرچه تاکنون در مورد دلایل و شرایط بازداشت و آزادی سمیر هیچ اظهار نظر رسمی از طرف عربستان نشده اما او فکر می‌کند دلیل بازداشتش نظراتی بوده که در حمایت از رئیس جمهوری لبنان و متحد وی حزب‌الله بیان کرده است. وی در مصاحبه خود می‌گوید از اقدام‌های مقام‌های ریاض می‌گذرد و کینه‌ای از آنها ندارد.

سفیر که ۵ سال در پادشاهی سعودی اقامت داشت، گفت که اکنون بازگشت وی ممنوع شده است: «این رفتار باعث شد اذیت شوم. کاش فقط می‌گفتند برو و دیگر برنگرد. من این کار را می‌کردم. در عربستان زندانی سیاسی بودم و آنها فقط درباره مسائل سیاسی از جمله ارتباط با حزب‌الله و میشل‌ عون از من سوال می‌کردند. اما در نهایت هیچ اتهامی مطرح نشده است.

پس از چند جلسه بازجویی، سفیر آزاد و به لبنان فرستاده شد. ماری همسر سفیر نیز روزهای اول بازداشت او به یک ایستگاه تلویزیونی محلی گفت که سفیر روزهای اول از غذا خوردن پرهیز کرد و داروی خود را نیز همراه نداشت. سمیر صفیر به دلیل اظهارات سیاسی خود در رسانه‌ها شناخته می‌شود و همواره حمایت بی‌دریغ خود را از حزب‌الله لبنان به عنوان مدافع اتحاد کشور ابراز داشته است.