به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره «هنر زنده است»، بعد از ظهر امروز، پنج‌شنبه، ۲۱ بهمن مراسم اختتامیه جشنواره «هنر زنده است»، با تلاوت آیاتی از قران مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، رضا کیانیان، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره، گفت: زمانی که تصمیم به برگزاری این جشنواره خصوصی گرفتیم، خیلی از افراد به ما گفتند که این اتفاق عملی نیست، اما ما در این راه پافشاری کردیم و خواستیم هر چهار حوزه فیلم، تئاتر، سینما و موسیقی را داشته باشیم که خدا را شکر توانستیم این موضوع را عملی کنیم.

او ادامه داد: انقلاب بخش دیجیتال ما را به داشتن بخشی برای «دیجیتال آرت» سوق داد، چون باید سوار بر اسب این گونه جدید شده و بتازیم. با حوزه دیجیتال، ما ارتباط خود را نیز وسعت بخشیدیم و هدفمان کشف استعدادهای جدید از سراسر کشور بود. ما از حجم آثار خوب و شرکت‌کننده‌ها هیجان‌زده می‌شدیم. فکر اولیه این جشنواره توسط مازیار رضاخانی به بهروز غریب‌پور گفته شد. با فراز و نشیب‌های بسیار اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره که خودشان از مهم‌ترین‌های عرصه خود هستند، شکل گرفت.

ما باید یاد بگیریم که در طوفان‌های سخت به مسیر خود ادامه دهیم

در ادامه برنامه بهروز غریب‌پور، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره به روی صحنه آمد و بعد از تبریک عید مبعث، گفت: قرار بر این بود که اختتامیه را «شب یلدا» برگزار کنیم اما چندین و چند بار جشنواره تا دم مرگ پیش رفت و دوباره برخاست. اما ما لعبتکانی بودیم که جشنواره را اداره می‌کردیم و آفریدگار بزرگوار این سعادت و تقدیر را رقم زد تا در روز عید مبعث اختتامیه را رقم بزنیم. من ایمان دارم که جشنواره «هنر زنده است» برای بسیاری نه فقط یک اسم بلکه یک شعار است. ما باید یاد بگیریم که در طوفان‌های سخت به مسیر خود ادامه دهیم.

او ادامه داد: مازیار رضاخانی و کیانوش غریب‌پور از من خواستند که در راس این کار قرار بگیرم و از آن جایی که من به کم رضایت نمی‌دهم، جشنواره در چهار حوزه گسترش پیدا کرد. فکر می‌کنم آخرین شکل هنری جهان، بخش «دیجیتال آرت» است که در ابتدا سیف‌الله صمدیان دبیری آن را بر عهده داشت که به دلیل عدم هماهنگی زمانی، محمود کلاری این وظیفه را بر عهده گرفت.

غریب‌پور گفت: اسفند ۹۸ با مازیار رضاخانی برای شکل‌گیری این رویداد، صحبت کردم. در آبان ۹۹ اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیران را انتخاب کردیم و در آذر ماه این معرفی انجام و فراخوان منتشر شد. اول دی ماه، علی نصیریان پذیرفت رئیس هیئت داوران باشد و بعد داوران را انتخاب کردیم که هر کدام به مثابه سلطانی در حوزه خود بودند و دعوت ما را با جان و دل پذیرفتند.

او ادامه داد: این جشنواره بودجه‌ای نداشت و حکم هیچ وزیری را برای شروع به کار نداشت. اما نیت ما را همه درک کردند و مشارکت خوبی صورت گرفت. فراخوان بخش «تئاتر »۹ دی و بخش‌های «فیلم» و «موسیقی» ۱۰ دی اعلام شد. سپس راهنمای ثبت‌نام و آپلود فایل اعلام شد.

غریب‌پور گفت: اسامی داوران بخش «دیجیتال آرت» هم ۱۴ دی ماه اعلام شدند، باید بگویم که بخش مستندسازی از جشنواره را در ابتدا، علی تبریزی فرزند کمال تبریزی برعهده داشت، اما به دلیل مشغله کاری او سجاد عسگرپور فرزند محمد مهدی عسگرپور پرچم را از دست علی تبریزی گرفت و راه را ادامه داد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری گفت: نشست خبری در دی ماه انجام شد. دیدار مشاور عالی شهرداری از جشنواره شکل گرفت. بخش خصوصی هم به ما کمک‌های فراوانی کردند تا این رویداد شکل بگیرد. ۲۸ بهمن پوستر جشنواره رونمایی شد و بعد نوبت به اعلام اسامی داوران و جدول نمایش رسید تا ۱۰ اسفند که جشنواره آغاز به کار کرد.

غریب‌پور گفت: ۶۸۰۰۰ نفر از سایت بازیدید کردند و ۲۸۰۰ نفر آثار خودشان را در سایت برای رقابت ثبت کردند. باید از محمد مهدی عسگرپور تشکر کنم که با اینکه دبیری جشنواره جهانی فجر را بر عهده داشت، اما هر شب به جشنواره ما هم می‌آمد و کار می‌کرد. باید بگویم که به دلیل شرایط کرونایی جوایز بخش فیلم را در این سالن و جوایز بخش‌های دیگر را در سالن بلک باکس اهدا خواهیم کرد.

«هنر زنده است» تنها یک اسم نبود

سپس پیام علی نصیریان، رئیس هیئت داوران پخش شد. او در این پیام گفته بود: عده‌ای از دوستان و دوستداران فرهنگ ایران زمین جمع شدند تا در شرایطی که بسیاری از تئاترها کنسرت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی به دلیل ویروس کرونا تعطیل شدند، ابتکار بسیار خوبی به خرج دهند و این ابتکار برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان «هنر زنده است» بود البته این تنها یک اسم نیست بلکه یک شعار است.

در بخش دیگری از این پیام، نصیریان عنوان کرده بود: در شرایطی که کرونا بر جهان سلطه پیدا کرده دوستان ما جشنواره آنلاینی برگزار کردند که شامل بخش‌های فیلم، موسیقی، تئاتر و دیجیتال آرت می‌شود و این اتفاق خوبی است. بهروز غریب‌پور مرد فرهنگی این مملکت است یعنی در تمام امور فرهنگی و هنری از فیلم گرفته تا تئاتر به خصوص نمایش‌های عروسکی و اپراهایی که ساخته فعالیت داشته است. ۲۸۰۰ اثر در این چهار بخش به جشنواره ارسال شدند که این اتفاق عجیبی است و نشان دهنده تعداد زیاد علاقه‌مندان به هنر است که گاهی امکان فعالیت پیدا نمی‌کنند و برگزاری آنلاین کار را برای این افراد راحت‌تر کرده است تا بتوانند فعالیت جدی داشته باشند. این اتفاق برای جوان‌های کشور ما بسیار مفید است در حدی که دختری ۱۲ ساله با یک انیمیشن در جشنواره شرکت کرده است.

در ادامه این پیام آمده بود: دستگاه‌های این کشور که مسئول هستند و در این زمینه می‌توانند کمک کنند مانند شهرداری، دولت وزارت ارشاد و دانشگاه‌ها باید به این جشنواره کمک کنند تا جشنواره بتواند به جوان‌ها کمک کند و آثارشان را به صورت برخط ارائه دهد. این کمک می‌کند تا جوان‌ها در جامعه مشارکت داشته باشند و از این افسردگی و دلمردگی رها شوند. جشنواره کمک می‌کند تا مردم سرگرم شوند و سر ذوق بیایند زیرا انسان نیازمند این مسائل است.

تجربه بسیار خوبی بود

در ادامه پیام ویدیویی پیروز حناچی، شهردار تهران، پخش شد. او درباره برگزاری جشنواره «هنر زنده است»، گفت: جشنواره در شرایطی در ایران برگزار می‌شود که بسیاری از کشورهای دنیا پاندمی ویروس کرونا را تجربه می‌کنند.

به گفته او یکی از تاثیرات شیوع کرونا تاثیرات روانی است که به دلیل فشارهای ناشی از قرنطینه و استرس‌های فاصله‌گذاری و رعایت بهداشت که بر جوامع بشری گذاشته شده باعث افسردگی‌هایی در بین مردم شده است.

حناچی ادامه داد: همکاران من و هنرمندان تلاش کردند تا قدری روی این تاثیرات منفی با استفاده از هنر، ظرافت، زیبایی و تاثیر گذاری هنر تاثیر بگذارند به همین دلیل جشنواره‌ای در فضای مجازی برقرار شد و تعداد زیادی از جوانان گمنام همین سرزمین در این جشنواره شرکت کردند، این یکی از ویژگی‌های این جشنواره بود که فرصتی برای معرفی جوانانی شد که شاید کسی در بدو امر آن‌ها را نمی‌شناخت.

او با بیان اینکه هیئت داوری حرفه‌ای خصیصه دیگر جشنواره است، ادامه داد: هیئت هرکدام از داوران از بنام‌ترین اشخاص و شخصیت‌های حوزه‌های مختلف هنری بوده‌اند.

او افزود: جشنواره نتایج خوبی هم داشته است، از جمله معرفی نیروهای جوانی که تا امروز فرصت بروز و ظهور نداشتند و از همه مهم‌تر اینکه از فرصت حضور مجازی به شکل حداکثری در این جشنواره استفاده شده بود، چرا که جشنواره در شرایط کرونایی برگزار می‌شد و اکثر فعالیت‌ها، فعالیت حضوری نبود و در فضای مجازی شکل می‌گرفت.

شهردار تهران در پایان گفت: در هر صورت تجربه بسیار خوبی بود و امیدوارم که در این شرایط سخت که مردم شریفمان علاوه بر مشکلات اقتصادی شرایط سختی کرونایی را تحمل می‌کنند، موضوع هنر و زیبایی هنر قدری بر روح لطیف هموطنانمان تاثیر داشته باشد.

این جشنواره جای کسانی بود که عاشق هنر بودند

در بخش دیگر این مراسم، کمال تبریزی، دبیر بخش فیلم و از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره، گفت: باید بگویم که در بخش فیلم، این جشنواره جای کسانی بود که عاشق هنر بودند و با حضور این اسامی بزرگ در کنار هم در اولین دوره جشنواره، یک دریچه‌ای برای جوانان و آیندگان هنر ایران باز شده تا بدانند جایی در این سرزمین هست که به آن‌ها توجه می‌شود.

او ادامه داد: من در ابتدا تصور نمی‌کردم که این حجم از فیلم و اثر به دست ما برسد و این نشان از علاقه‌مندی ایرانی‌ها به هنر داشت. باید بگویم که این جشنواره در دوران کرونا آغاز شده و اساس آن بر پایه فاصله‌گذاری اجتماعی شکل گرفته است. امیدوارم این جشنواره شمایل خود را حفظ کند و از حضور آنالوگ جلوگیری کرده و به سمت دیجیتال شدن قدم بردارد.

تبریزی گفت: چهار داور بخش فیلم هیچ‌کدام حضور فیزیکی نداشتند چراکه شهرام مکری و پیمان معادی خارج از ایران بودند و نیکی کریمی و رضا میرکریمی هم سر صحنه بودند و توانایی حضور فیزیکی نداشتند. داوران از طریق من با هم در ارتباط بودند اما در کمال تعجب بدون هیچ گفت و گوی مشخصی به صورت عادلانه به آثار امتیاز دادند و هیچ گفت‌وگویی که بتوانند رای هم را عوض کنند شکل نگرفت.

او در پایان گفت: امیدوارم این جشنواره نقطه امید و اتکای جوانانی باشد که با خلاقیت مشغول به کار هستند.

سپس پیام ویدیویی داوران بخش فیلم پخش شد و برگزیدگان معرفی شدند.

برگزیدگان بخش فیلم

الف) فیلم بلند

۱- نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به بهترین فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» به تهیه‌کنندگی سلمان عباسی و رضا جمالی

۲- نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به بهترین کارگردان، رضا جمالی برای فیلم «پیرمردها نمی‌میرند»

۳- نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به بهترین فیلمنامه، «یکشنبه، آکاردئون گل‌های شمعدانی» به فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی شراره سروش

۴- نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به بهترین بازیگر، نادر مهدیلو برای فیلم «پیرمردها نمی‌میرند»

۵- نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵ میلیون تومان جایزه نقدی، جایزه ویژه هیئت داوران تعلق می‌گیرد به مستند بلند «آینه دار» به‌کارگردانی پویان کاظمی

ب) فیلم کوتاه

۱- نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به بهترین فیلم کوتاه، «عزیز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی برزکی

۲- نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به بهترین کارگردانی فیلم کوتاه، محمد رحمتی برای فیلم «بی‌ریختی»

۳- نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی، جایزه ویژه هیئت داوران فیلم کوتاه تعلق می‌گیرد به «وضعیت اورژانسی» به کارگردانی مریم اسمی‌خانی

۴- نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به بهترین پویانمایی کوتاه، «راهی» به کارگردانی بهروز سلیمانی‌نذیر

پ) مستند

۱- نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به بهترین فیلم مستند بلند، «چشم ایرانی» به‌کارگردانی و تهیه کنندگی ساسان فلاح‌فر و تهیه کنندگی حسن قائدی

نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به بهترین فیلم مستند کوتاه، «کاکل» به‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی هادی ثابت شوکت آباد

*بسیاری از آثار برای این جشنواره ساخته شده بودند

در ادامه فردین خلعت‌بری، دبیر بخش موسیقی روی صحنه رفت و گفت: در بخش موسیقی سعی کردیم شرایط حضور را سخت کنیم تا به تولیدات هدفمند دست یابیم. او گفت: بسیاری از آثار برای این جشنواره ساخته شده بودند و موسیقی‌هایی که در اختتامیه می‌شنوید از میان آثار حاضر در جشنواره انتخاب شده‌اند. تلاش من و همکارانم رسیدن به یک اجتماع بزرگ در موسیقی و پیوند آن به دنیای بزرگ هنر بود.

خلعت‌بری گفت: امیدوارم این جشنواره سالیان سال به کار خود ادامه دهد و دوست دارم به منتخبان بگویم که شما در قبال این جشنواره مسئول هستید. همانند همه داوری‌ها این قضاوت هم نسبی بوده، داوران این بخش همانند بخش فیلم، به صورت آنلاین به آثار حاضر امتیاز دادند. احمد پژمان، محمدرضا علیقلی، حامد و ثابت و علی اصغر دشتی از داوران بخش موسیقی بودند که با جلسه‌ای ویدیویی با هم به جمع‌بندی رسیدند.

برگزیدگان بخش موسیقی

اجرای گروهی (آنسامبل)

- جایزه اصلی بخش اجرای گروهی آنسامبل دو تا شش نفره، دیپلم افتخار و برنده نشان جشنواره و مبلغ ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «محمدگِلدی گلدی‌نژاد» (مشهور به اوغلان بخشی)

- برنده دیپلم افتخار بخش اجرای گروهی آنسامبل دو تا شش نفره و مبلغ هفت و نیم میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به امیرحسین رئوفی و حمید فروزان هنرمندان گروه «دوئو تآی»

- برنده دیپلم افتخار بخش اجرای گروهی آنسامبل دو تا شش نفره و مبلغ هفت و نیم میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به تریو «J.S.Bach» به نوازندگی «امیر روزبه»، «امیرحسین عرب‌حنایی» و «دانیال اکبری» و سرپرستی «فرزاد خاوند»

آوازی یک خواننده مرد و یک ساز همراه

- جایزه اصلی بخش اجرای خواننده مرد و یک ساز همراه، دیپلم افتخار و برنده نشان جشنواره و مبلغ ۳۰ میلیون نقدی تعلق می‌گیرد به «اسمعیل یزدانی» خواننده و سرپرست گروه neopolitan

- برنده دیپلم افتخار بخش اجرای خواننده مرد و یک ساز همراه، و مبلغ هفت و نیم میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «آرش رستگارزاده»

گروه آوازی سه‌نفره بانوان (تریو) به همراهی یک ساز

- برنده جایزه اصلی بخش اجرای تریو آوازی زنان، دیپلم افتخار و برنده نشان جشنواره و ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به آنسامبل آوازی دایان به سرپرستی، آهنگسازی و نوازندگی «سیاوش لطفی» و خوانندگی «سمیرا محسنی»، «پگاه عینک‌چی» و «ملینا رمضان»

موسیقی الکترونیک

- جایزه اصلی بخش موسیقی الکترونیک، دیپلم افتخار و برنده نشان جشنواره و سی میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «امیرحسین اله‌دادی»

- برنده دیپلم افتخار بخش اجرای موسیقی الکترونیک است و مبلغ هفت و نیم میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «پرهام فزایی»

با رفتن کرونا هم به زندگی با ظرف دیجیتال ادامه خواهیم داد

در ادامه سیف‌الله صمدیان، جانشین دبیر بخش «دیجیتال آرت» به روی صحنه آمد و گفت: در ابتدا جای محمود کلاری را خالی می‌بینم. حضور او از فاصله دور بود اما تاثیری از نزدیک داشت.

صمدیان گفت: اولین حمله گسترده به جهان امروز توسط دیجیتال صورت گرفت و باید بگویم که «کرونا» رفتنی است چراکه بشر سماجت بیشتری از این ویروس‌ها دارد اما جهان دیجیتال ما را به خود درگیر کرد و با رفتن کرونا هم به زندگی با ظرف دیجیتال ادامه خواهیم داد.

صمدیان گفت: ما در حال حاضر به ده عنوان در این بخش رسیدیم اما در ادامه این عنوان‌ها گسترده‌تر خواهد شد. مشکل اولیه ما تفهیم بخش‌های مختلف در ذهن تماشاگر بود. کامبیز درم‌بخش، ابراهیم حقیقی، آزاده اخلاقی و من داوران بخش دیجیتال آرت بودیم.

او در پایان گفت: بزرگانی که در این جشنواره فعالیت داشتند شاید به این زودی دور هم جمع نشوند اما امیدوارم جامعه قدردان زحمات آن‌ها باشند. نتیجه کار هم به اعتقاد من قابل قبول است و راهگشا خواهد بود.

سپس سخنان داوران بخش «دیجیتال آرت» پخش شد و نام برگزیدگان اعلام شد.

برگزیدگان بخش دیجیتال‌آرت

بخش انیمیشن کامپیوتری

- جایزه بهترین فیلم انیمیشن کامپیوتری شامل نشان جشنواره و دیپلم افتخار و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «کیش و مات» و «کرونا جنگ نیست!» ساخته میثم آذرزاد

- دیپلم افتخار انیمیشن کامپیوتری و ۵ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «چرخ دنده» ساخته امید سیفی

بخش چند رسانه‌ای

- جایزه بهترین فیلم چندرسانه‌ای شامل نشان جشنواره و دیپلم افتخار و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «درختی که بود، درختی که هست» ساخته مینا زیوری

- دیپلم افتخار بخش چندرسانه‌ای و ۵ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «رهایم مکن» ساخته سهیلا گلستانی

بخش فیلم موبایلی

- جایزه بهترین فیلم موبایلی شامل نشان جشنواره و دیپلم افتخار و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «برزخ» ساخته فرید یاحقی

- دیپلم افتخار بخش فیلم موبایلی و ۵ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «به‌علاوه دو دقیقه» ساخته ارسلان امانتی

بخش موزیک ویدئو

- جایزه بهترین موزیک ویدئو شامل نشان جشنواره و دیپلم افتخار و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «رویای ناتمام ساداکو» ساخته امیر درفشه

- دیپلم افتخار بخش موزیک ویدئو و ۵ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «رهایم مکن» ساخته سهیلا گلستانی

- دیپلم افتخار بخش موزیک ویدئو و ۵/۲ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «من خراب» ساخته میثم آذرزاد

بخش موشن گرافیک

- جایزه بهترین موزیک ویدئو شامل نشان جشنواره و دیپلم افتخار و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «سیرکوگرافیک» ساخته فرید یاحقی و داوود مرگان

- دیپلم افتخار بخش موشن‌گرافیک و ۵ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «اومبا» ساخته داود مرگان

بخش نقاشی دیجیتال

جایزه بهترین نقاشی دیجیتال شامل نشان جشنواره و دیپلم افتخار و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به نقاشی «ایستاده در برابر مرگ» اثر حسین جعفرپور

بخش وب سریز

- جایزه بهترین وب سریز شامل نشان جشنواره و دیپلم افتخار و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «پش مش» اثر آزاد صادقی

- دیپلم افتخار بخش وب سریز و ۵ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «اون تو چه خبره؟» ساخته میر محمد سید نوروزیان

بخش ویدئو آرت

- جایزه بهترین ویدئو آرت شامل نشان جشنواره و دیپلم افتخار و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» اثر سینا اسماعیل‌نیا

- دیپلم افتخار بخش ویدئو آرت و ۵ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «شالیزارهای سبز بیدار» ساخته ساتیار امامی

- دیپلم افتخار بخش ویدئو آرت و ۵/۲ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به «آب ما را خواهد برد» ساخته نغمه مقصودلو

بخش عکس موبایلی

-جایزه بهترین عکس‌های جشنواره شامل نشان جشنواره، دیپلم افتخار و ۴ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به: بدون عنوان (ارسلان امانتی)، چهارفصل (علی‌اصغر فیض‌الهی)، مادران (بهمن صادقی)، ابرهای جهان (جمشید فرجوند فردا)، با بهترین پدربزرگ دنیا (امیر عنایتی)

دیپلم افتخار بخش عکس و ۲ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به:

اوزان (حامد نظری)، بدون عنوان (فواد اشتری)، مرثیه (زهره صباغ‌نژاد)، پنجشنبه (حسن دهقاندوست)، دوچرخه (محمد مهدی ورال)، بدون شرح (حمیدرضا حمزه‌پور)، تصویر یک رویا (سید ناصر میرخانی)، عاشقانه (علی ابک)، سیستان و بلوچستان (محمد رضایی)، بند و پرواز در یک قاب (یگانه اسفندیاری‌نیا)

جایزه ویژه هیات داوران

نشان جشنواره و دیپلم افتخار و ۵ میلیون تومان جایزه نقدی به‌خاطر فیلمبرداری موزیک ویدئو تعلق می‌گیرد به «رهایم مکن» و تأثیر ویژه تکنیک و نگاه ایشان در تولید اثر به مسعود امینی‌تیرانی

ما فرش زیر پای جوانان بودیم

بهروز غریب‌پور، دبیر بخش تئاتر به روی صحنه آمد و گفت: این جشنواره خصوصی است و امیدوارم سال‌های آینده با تجربه‌ای غنی‌تر جشنواره را ادامه خواهیم داد. ما هیئت موسس، شورای سیاست‌گذاری، داوران و هیئت مدیران اجرایی را در جشنواره داشتیم.

غریب‌پور گفت: از مهندس احمدزاده که این فضا را در اختیار ما قرار دادند، تشکر می‌کنم. نسیم رفیعی کار دوبله را انجام دادند و صدایی که می‌شنوید از ایشان است. سمیرا انصاری، سپیده منهویی، رضا اسدی، سمیه هاشمیان و… باید از همه تشکر کنیم که با احکام بخش خصوصی روی کار آمدند.

او ادامه داد: خوشحالم که شب عید بر سفره هنرمندان مبلغی قرار داده می‌شود، حدود یک میلیارد بودجه جوایز ما بود و خوشحالم که با این جشنواره توانستیم ثابت کنیم که هنرمندان مسئول همچنان زنده هستند. ما فرش زیر پای جوانان بودیم و در مقابل اعتراضات و دغدغه‌ها نه به عنوان خالق اثر بلکه به عنوان خدمت‌گزار آمدیم. ایران پر از گنجینه‌های ایرانی و انسانی است که نباید فراموشش کنیم.

سپس سخنان هیات داوران تئاتر به صورت ویدیویی پخش شد و برگزیدگان این بخش اعلام شدند:

برگزیدگان بخش تئاتر

بخش آثار صحنه‌ای

- نشان جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به گروه نمایش «نقش در ستایش ژست» به کارگردانی «رامین علیزاده» از خمین (اراک).

- دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به گروه نمایش «است» به کارگردانی «پرنیا شمس» از تهران

- دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به «امین رضایی اردانی» برای دراماتورژی در متن و اجرای نمایش «مکبث» از مشهد

- دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به گروه بازیگران نمایش «دریم لند» به کارگردانی «مرتضی جلیلی دوست» از تهران

بخش عروسکی

- نشان جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به گروه نمایش «آبجی» به کارگردانی «مهدی شاه پیری» از تهران

- دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به «مرضیه سرمشقی» و «رفعت هاشمی سی سخت» برای طراحی و ساخت عروسک نمایش «سیمین و فرزان» به کارگردانی «فهمیه عابدینی» از تهران

بخش مونولوگ

- ضمن تقدیر از نمایش «پینو و کیو» به کارگردانی «آژمان بیژنی نسب» از فسا

- نشان جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به گروه نمایش «گزارش» به کارگردانی «محمد خاکساری» از تهران

- دیپلم افتخار و مبلغ ۲ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به گروه نمایش «فائزه یوسفی» به کارگردانی «حسین برفی‎‌نژاد» از تهران

بخش پرفورمنس

-ضمن تقدیر از گروه نمایش «آنتروپی» به کارگردانی «نازنین زهرا رفیعی» از تهران

- نشان جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به اعضای گروه نمایش «وارت آوار» به کارگردانی «حسین خدایی» از اردبیل

بخش تعزیه

- ضمن تقدیر از «مجلس شبیه خوانی امیرکبیر» به کارگردانی «مهدی دریایی» از اراک

- نشان جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۷ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به اعضای گروه «سوگ سیاوش» به کارگردانی «وجیهه کریمی هسنیجه» از اصفهان

بخش خیابانی

هیئت داوران برگزیده‌ای ندارد اما با اهدای دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان از تلاش مستمر و مسئولانه «امیرحسین انصافی» از گروه نمایش «مضحکه در مضحکه» تقدیر می‎‌کند.

بخش نمایش‌های آیینی و سنتی

- ضمن تقدیر از گروه نمایش «به دنبال بخت» به کارگردانی «احمد دهقان» از اصفهان

- نشان جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۸ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به اعضای گروه «حماسه سردار عیوض خان» به کارگردانی «پریسا سیمین مهر» از شیروان خراسان شمالی

بخش نمایش‌های رادیویی

- ضمن تقدیر از نمایش‌های رادیویی «ونتیلاتور» به کارگردانی «سروش میدانکی» از تهران و «سه روایت از زندگی» به کارگردانی «نازی دشت‎کیان» از شیراز

- نشان جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به اعضای گروه «خانه احمق‌‎ها» به کارگردانی «مهین فردنوا» از تهران

بخش موزیکال

- نشان جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد به اعضای گروه «جانی سکیکی» به کارگردانی «حسین اکبرپور» از مشهد

بخش کمدی مکتب اصفهان

در بخش کمدی مکتب اصفهان از گروه نمایش «عصرانه سگی» به کارگردانی «رادمهر کیانی» تقدیر می‌شود.

همچنین در بخش جنبی به هر یک از سه اثر منتخب ایده‌های نو برای تئاتر مبلغ ۳ میلیون تومان برای ارتقاء کیفی آثار تعلق می‌گیرد به: «مهمونی مجازی» به کارگردانی «بهرام بهبهانی»، «جی‌تی‌ای» به کارگردانی «فائزه سادات شاه حسینی» و «ماسک» به کارگردانی «سعید زارعی».