به گزارش هنرآنلاین، پرقوه درباره جدیدترین اثر خود گفت: قطعات آلبوم «صدای پای پاییز» از سال‌ها پیش در ذهن من شکل گرفت. پدرم استاد اسماعیل پرقوه در اوایل دهه هفتاد قطعه‌ای به نام «سپیده‌دم» را در یک فضای تلفیقی با محور سنتور و پیانو و ریتم‌هایی که آن زمان به‌روز بودند ساخت و از همان زمان این قطعه همواره در گوشم بود و موقعیت سنتور در یک کار تلفیقی برایم بسیار جذاب و جالب می‌نمود.

وی افزود: حدود هفت سال پیش تصمیم به ضبط آلبوم صدای پای پاییز گرفتم. در واقع خواستم پروژه‌ای را کار کنم که از آواها یا موقعیت‌های سازی که در دوران کودکی برایم برجسته و خاطره‌ساز شده بود, استفاده کنم. من به فصل‌ها بسیار می‌اندیشم و خصوصاً به پاییز خیلی  علاقمندم و معتقدم ساختار موسیقی که در پاییز اتفاق می‌افتد,  همیشه شنیدنی است. ساختار تک‌تک ملودی‌های این آلبوم بر اساس خاطرات کودکی، سنت‌ها، آیین‌ها و نیز بازی‌های بچه‌گانه‌ای است که داشتیم.

این آهنگساز ادامه داد: پدر من از ترک‌های درگز خراسان و مادرم از آمل مازندران است و به همین سبب یکی از عناصر اصلی مشهود در این آلبوم تلفیق موسیقی مازندران و خراسان است. البته نه به لحاظ سازی بلکه به لحاظ فواصل و نوع آواهایی که در آن به کار گرفته شده است. در واقع از آوای خراسان با کلام مازندرانی و از آوای مازندرانی با کلام خراسانی و ترکی استفاده کردیم. البته این اثر وکال‌محور نیست بلکه اینسترومنتال است و کلام تنها به واسطه آوا در آن استفاده می‌شود و بیانگر موقعیت جغرافیایی منطقه است. مثلاً از گوشه یتیم خراسان به کتولی مازندران وصل می‌شود و بعد به فواصل موسیقی جهانی می‌رسد.

پرقوه درباره عوامل تولید آلبوم چنین توضیح داد: «صدای پای پاییز» ده قطعه است که به صورت ارکسترال ضبط شده و شرکت آوای مها مجوز آن را گرفته است.  میثم مرودستی و پیام تونی بخش‌هایی از سازهای زهی آن را نواختند. برادرانم معین و میلاد پرقوه گیتار و پیانو را نواختند, ضمن اینکه هر کدام دو قطعه از آلبوم را آهنگسازی کرده‌اند. احمد پورمهر نجفدری آواهای آن را اجرا کرد و دوست هنرمندم ناصر شاکری در حال آماده‌سازی کاور است. نوازندگی فلوت و سازهای بادی هم به عهده خودم بود. سنتور در این آلبوم بسیار برجسته است که پدرم آن را نواخته و این در واقع شخصیت پدر من است که آن را بسیار پررنگ می‌بینیم و فلوت هم نماد مادرم است.

به گفته پرقوه، گرچه نام آلبوم «صدای پای پاییز» است اما قرار است اردیبهشت 1400 روانه بازار شود. آلبوم از ابتدا تا انتها یک قصه دارد که از اولین قطعه آغاز می‌شود و در آخرین قطعه به اتمام می‌رسد و می‌توان مفاهیم تولد، زندگی و تلاطم‌هایش، مرگ و باز هم زندگی را در آن لمس کرد.