به گزارش هنرآنلاین،  سرود رسمی "آیین سلیمانی" به همت معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما تولید و از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شود.

یکی از این تولیداتی که علاوه بر ضبط استودیویی و تولید نماهنگ با کیفیت بالا، در آیین اختتامیه یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی نیز به صورت زنده روی صحنه اجرا شد، سرود رسمی "آیین سلیمانی" است.

این اثر در پنج فصل به روایت تاریخ انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد دفاع مقدس، کار بزرگ مدافعان حرم و شکست داعش، شهادت سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی و تشییع میلیونی پیکر این شهید بزرگوار و همرزمانش، خروش امت اسلامی در محکوم کردن این ترور ناجوانمردانه توسط آمریکا و دست‌نشانده‌های غربی و در نهایت رویش نسل جدید سلیمانی‌ها در ایران اسلامی می‌پردازد.

آهنگسازی و تنظیم این اثر توسط محمدرضا چراغعلی و بر اساس سروده‌ای از محمود اکرامی‌فر و مرتضی امیری اسفندقه صورت گرفته و غلامرضا صنعتگر و ستار سهرابی هم خوانندگی آن را بر عهده داشته‌اند، ضمن اینکه گروه کُر ۵۰ نفری شامل اقوام مختلف ایرانی با لباس‌های بومی و محلی و اقشار مختلف جامعه و نیروهایی از یگان‌های مختلف نظامی، انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش، مدافعان حرم، بسیج و نیروهای دریایی و هوایی در اجرای آن حضور داشتند.

تصویربرداری نماهنگ مربوط به این اثر فاخر در موزه دفاع مقدس و یادمان شهدا در شهرهایی همچون اهواز به عنوان سرزمین مقاومت و ایثار صورت گرفته و نسخه‌ای شش دقیقه‌ای از این آن هم با تدوین مجدد از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش شده است، ضمن این که با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی هم به صورت گسترده توزیع خواهد شد.