سرویس موسیقی هنرآنلاین: شاهین فرهت آهنگساز و دبیر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر درباره ملاک انتخاب آثار در جشنواره موسیقی فجر گفت: ما همه آثار را گوش کردیم. در بین آثار ارسالی چند اثر بود که قبلاً آن‌ها را گوش داده بودیم ولی در عین حال هنرمندان جدید و بسیار خوبی هم داشتیم. در بین آثار ارسالی به یک دختر خانم جوان برخوردم که سونات موتزارت می‌زد که برای من بسیار جالب و عجیب بود.

این هنرمند توضیح داد: ملاک انتخاب آثار به هیچ وجه گروه‌های شناخته‌شده نبود. البته یک سری افراد هستند که در فستیوال‌ها دعوت می‌شوند که در آن صورت دعوت‌کننده می‌داند کنسرت آن گروه خوب خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در فراخوان‌ها باید همه آثار را شنید، اظهار داشت: من هیچ‌کدام از افرادی را که در فراخوان ما شرکت کردند نمی‌شناختم. آدم امیدوار می‌شود وقتی می‌بیند یک عده بدون اینکه حمایت شوند دارند به‌صورت خودجوش موسیقی کار می‌کنند.

فرهت درباره نحوه انتخاب‌ها گفت: انتخاب‌ها به این صورت بود که همه ژانرها را در بگیرد. البته من نام بعضی از ژانرها را نشنیده بودم. مثلاً برخی‌ها نام ژانر خودشان را سایر نوشته بودند.

وی در پایان ارزیابی خود‌ از آثار ارسال‌شده را این‌گونه توضیح داد: اکثر آثار متوسط بودند. اجرای ضعیف داشتیم و در عین حال اجرای خوب هم داشتیم. غیر از این هم انتظار نمی‌رفت.