به گزارش هنرآنلاین، انجمن موسیقی ایران و سامانه موزیکچی با هدف معرفی بیشتر فعالیت‌های هنری و هنرمندان حوزه موسیقی نواحی و دستگاهی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

علی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: همکاری با اپلیکیشن موزیکچی با هدف معرفی بیشتر هنرمندان حوزه موسیقی نواحی و دستگاهی و خصوصاً شرکت‌کنندگان جشنواره ملی موسیقی جوان انجام شده است.

ترویج موسیقی جدی و هنری ایران

وی افزود: این همکاری قرار است متقابل باشد؛ فایل‌های صوتی و تصویری که امتیاز آن متعلق به انجمن است جهت بارگذاری در فضای مجازی در اختیار اپلیکیشن موزیکچی قرار می‌گیرد و از سوی دیگر، این اپلیکیشن متعهد است برنامه‌های موسیقی کشور خصوصاً آن‌هایی را که مرتبط با انجمن موسیقی ایران است بارگذاری کند و از این طریق باعث پویایی بیشتر در فضای موسیقی خصوصاً در شهرستان‌ها شود.

وی ادامه داد: سامانه موزیکچی به پروژه استعدادیابی نیز فکر کرده است، پس از اینکه درباره محتوای آن به توافق قطعی برسیم انجمن از طریق شعب خود در کشور برای معرفی آن کمک خواهد کرد. البته این همکاری منحصر به این اپلیکیشن نیست، پیش از این هم انجمن با فضاهای تحت وِب همکاری داشته است؛ فایل‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار داده، چرا که هدف کلی ترویج موسیقی جدی و هنری ایران است.

سکوی رایگانی برای خوانندگان و اهالی موسیقی

جلیل صمدآقایی مدیر سامانه موزیکچی در این خصوص گفت: انجمن یکی از مراکز اصلی و مهم صنعت موسیقی کشور است. اهداف خود را با انجمن در میان گذاشتیم، در بسیاری از بخش‌ها با یکدیگر همسو بودیم.

وی در مورد این سامانه توضیح داد: موزیکچی یک ابزار، ویترین و سکوی رایگانی است برای خوانندگان و اهالی موسیقی که به‌وسیله آن می‌توانند آثار خود را معرفی و در معرض دید و سمع و نظر تمامی فارسی‌زبانان جهان قرار دهند. ضمناً در این سامانه برای استعدادهای جدید و ناشناخته یا کمترشناخته‌شده، ماژول خاصی طراحی گردیده تا همه با فرصتی برابر و عادلانه داوری، معرفی، رشد و حمایت شوند.

وی افزود: این سایت و اپلیکشن آن حدود دو سال پیش شروع به فعالیت کرده است. هدف اصلی از آنجا شکل گرفت که مردم علاقه‌مندند موسیقی را هر جایی به‌راحتی و به‌سرعت و با کمترین هزینه گوش کنند. می‌خواهیم به‌صورت قانونی برای هنرمندان کشور انجام وظیفه کرده آلبوم‌ها و کنسرت‌هایشان را در این سایت بارگذاری کنیم. همچنین در این سامانه (WWW.MUZIKCHI.COM) مردم می‌توانند بلیت کنسرت‌ها را به‌راحتی خریداری کنند.