سرویس موسیقی هنرآنلاین: نوازندگان سازهای بادی یکشنبه سوم شهریور در بخش موسیقی کلاسیک سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در دو بخش "فلوت" (اینجا) و "کلارینت، ابوا، هورن، ترومبون و ترومپت" در تالار رودکی هنرنمایی کردند.

بخش کلارینت، ابوا، هورن، ترومبون و ترومپت با اجرای هنرجویان ساز کلارینت مقابل داوران این بخش شامل جاوید مجلسی و اکبر محمدی آغاز شد. در این بخش فریماه خرمی، رها رضایی و محمدرضا محمدوند از رده سنی الف، وحید ولی نژاد از رده سنی ب و علی یوسف زنجانی فرد از رده سنی ج نفراتی بودند که مقابل هیئت داوران قرار گرفتند و به کلارینت نوازی پرداختند.

در بخش ساز ابوا، مهشاد نادعلیان از رده سنی ب تنها شرکت‌کننده این بخش بود. همچنین در بخش ساز هورن بهار اکبری از رده سنی الف و مونا بامشاد از رده سنی ب دو شرکت‌کننده این بخش بودند.

در بخش ساز ترومبون، سینا قربانی از رده سنی ب تنها شرکت‌کننده این بخش بود. همچنین در بخش ساز ترومپت نیز ریحانه عددیان نیشابوری از رده سنی الف و حمید طوماری از رده سنی ب به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

افزایش تعداد نوازندگان بخش سازهای بادی باعث خوشحالی است

جاوید مجلسی موسیقی‌دان، نوازنده، رهبر ارکستر ایرانی و عضو هیئت داوران بخش موسیقی دستگاهی در بخش سازهای بادی در مورد اجراها گفت: کیفیت اجراها نسبت به سال‌های گذشته تفاوت آنچنانی نداشت، اما در کل قابل قبول بود. مسلماً نوازندگان جوان با تلاش و تمرین بیشتر، بهتر خواهند شد و در سال‌های آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. آنچه باعث خوشحالی و امیدواری اعضای هیئت داوران است، افزایش تعداد نوازندگان بخش سازهای بادی نسبت به سال‌های گذشته است. موضوع مهم دیگر این است که امکاناتی فراهم شود که نوازندگان سازهای بادی در شهرستان‌ها نیز حتماً در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: به هر حال اجرای زنده و روبروی مردم و هیئت داوران برای هر نوازنده‌ای سخت است. عده‌ی زیادی از آن‌ها دچار استرس و اضطراب شده بودند، اما به‌مرور زمان و با تلاش و تمرین بیشتر این مشکل نیز حل خواهد شد.

مجلسی در پایان گفت: جشنواره موسیقی جوان یک رویداد بسیار مهم و جشنواره بسیار خوبی است، به شرطی که درجا نزنیم و هر سال سعی کنیم وسعت جشنواره بیشتر شود و نوازندگان بیشتری در این رویداد شرکت کنند.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با حضور 776 نوازنده و خواننده در سه بخش موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک در تالار رودکی در حال برگزاری است. بخش موسیقی نواحی از پنجم تا 17 مرداد و بخش موسیقی دستگاهی از 19 مرداد تا اول شهریور برگزار شد. بخش موسیقی کلاسیک از دوم تا چهارم شهریور برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعطای جوایز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان سه‌شنبه پنجم شهریور از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

هومان اسعدی دبیر این رویداد هنری است که توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.