هنرآنلاین:جشن تولد هنرمندان پیشکسوت مردادماه‌ی ظهر امروز یکشنبه 14 مردادماه با حضور این هنرمندان در باغ زیبا برگزار شد. این مراسم تولد در حالی برگزار شد که تجلیل از اهالی رسانه بمناسبت روز خبرنگار و یک سوپرایز خبری برای هنرمندان از جمله حواشی این برنامه بود.

در ابتدای مراسم از اهالی رسانه روی سن دعوت شده و بعد از معرفی هریک از افراد تقدیر به عمل آمد.

سپس سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: ما در حال حاضر مشغول بازسازی ساختمان جدید موسسه هستیم و خوشبختانه در این ساختمان دو استودیو طراحی کردیم که یکی از آنها برای موسیقی و دیگری برای اهالی سینما است. همچنین به تازگی این موسسه مفتخر شد که 26 عضو جدید در رشته‌های مختلف به این مجموعه پیوستند.

 او ادامه داد: متاسفانه امروز کشور ما شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و از اهالی و بزرگان هنر انتظار می‌رود که باعث بازگشتن آرامش به مردم جامعه باشند تا اینکه بعد از بدست آوردن فضایی آروم به جنگ مشکلات برویم. همین چند روز پیش خبری مبنی بر استعفای دکتر نوبخت وجود داشت که رنگ حقیقت را به خود گرفت و من نیز بخاطر شنیدن این خبر تا صبح دایم نگرانی داشتم چرا که آقای نوبخت نقش زیادی در فعالیت‌های موسسه ایفا کرده و کمک‌های او باعث رشد ما شده است. خیلی خوشحالم که استعفای این فرد توسط ریاست جمهوری پذیرفته نشد تا ما بیشتر از حضورشان بهره‌مند شویم.

عظیمی اضافه کرد: امروز قرار بود تا آقای حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد و مدیرکل جدید ارشاد استان تهران هم در این جلسه حضور داشته باشند اما بخاطر وجود پاره‌ای از مشکلات این امر به تاریخ دیگری موکول شد. همچنین  80 درصد از هنرمندان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت ساکن تهران هستند و مابقی که حدود 87  نفر را شامل می‌شوند در استان‌های دیگر  به  سر می‌برند  ما نیز طی جلسه‌ای که با آقای حسینی معاون هنری خواهیم داشت مبحث تکریم هنرمندان با مشارکت شهرداری‌ها را پیگیری می‌کنیم، به همین دلیل اگر دوستان هنرمند ایده‌ای دارند، مطرح کنند.

در ادامه این مراسم مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر به عنوان دومین سخنران، گفت: یک خبر خوب برای هنرمندان دارم، امروز طی جلسه‌ای که با همراهی مدیران خانه تئاتر،  موسیقی، سینما و همچنین سالار عقیلی با وزیر محترم کار داشتیم، قرار شد تا هنرمندانی که قرارداد می‌بندند هر بیمه‌ای که دارند ضمیمه قراردادشان شود و مبلغی از قراردادشان برای بیمه آنها کم نشود.

او ادامه داد: پیش از این باتوجه به اینکه کارشناسان تامین اجتماعی توجیه درستی از ماده 38 قانون نداشتند این اتفاق به شکل دیگری رخ داده و مبلغی از آن کسر می‌گردید که طی این جلسه تصحیح شد. وزیر کار دستور دادند که این حرکت هر چه زودتر و پیش ساعت اداری امروز رخ دهد. بعنوان مثال اگر قبلا 30 میلیون مبلغ قرار داد هنرمندان بود حدود 16 درصد از آن بابت بیمه کسر می‌شد که از این به بعد با دستور وزیر این اتفاق رخ نخواهد داد.

افضلی همچنین گفت: صحبت‌های دیگری با وزیر انجام گرفت و او دستور بررسی بیشتر را دادند؛ اینکه هنرمندانی که بالای 50 سال سن دارند و هنوز بیمه نشده‌اند بتوانند بیمه شوند که فعلا در دست بررسی توسط وزیر کار قرار گرفته است.

سپس مراسم تقدیر از متولدین ماه مرداد آغاز شد. بهرام حصیری بعد از حضور روی سن و دریافت تقدیرنامه و هدایای خود آواز کوتاهی را برای حضار اجرا کرد.

سپس محمدحسن محعبلی دیگر هنرمند پیشکسوتی بود که بعد از دریافت جوایز خود و تبریک روز خبرنگار رو به اهالی رسانه اعلام کرد که آثار میراث فرهنگی را معرفی کرده چرا که این آثار در لبه تیغ قرار دارند.  او تاکید کرد این آثار باید حفظ و تحویل آیندگان شوند در نتیجه نیاز است که بیشتر از قبل به آن توجه شود.

علی مرادخانی، داریوش ارجمند، امین تارخ، داریوش ارجمند، پری امیرحمزه، جلال مقامی، بهرام حصیری، مهدی خاویان قدیانی، سید ناصر هاشم‌زاده، آذر هاشمی، سیدجواد آشفته، محمد فیلی، حسن ریاحی، حسن ضرغامی، داداش مهرآوری، ناصر انصاری، محمد رحیم گلریز خاتمی، مصطفی قیاس، پروین محبی، پرویز قلی‌زاده، هادی آزرم، محمدحسن محبعلی، محمد ابراهیم رضایی، محمد دائم‌کار ، ناصر حسن زرآبادی  از جمله حاضران در این مراسم بودند.