سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری کنسرت شهرام شکوهی خواننده پاپ و آهنگساز ظهر شنبه 30 تیرماه با حضور او همین‌طور مهرداد منافی تهیه‌کننده و سپهر بیگلری کارگردان هنری در سالن سورنا برگزار شد.

شکوهی در ابتدای نشست گفت: مدت‌ها بود به خاطر مشکلات شخصی و درگیری‌های کاری و صدالبته کسالت، از دنیای هنر فاصله گرفته بودم، اما در حال حاضر سلامتی خود را تا حدود زیادی به دست آوردم و در آینده نه‌چندان دور با برنامه‌های متنوع در خدمت مردم خواهم بود.

او ادامه داد: همان‌طور که پیش‌تر اطلاع‌رسانی شد در حاشیه دیدار تیم ایران در جام جهانی دچار حمله قلبی شدم و کنسرتم را به دستور پزشک مبنی بر یک ماه استراحت مطلق به تاریخ دیگری تغییر دادم. از آنجایی که سالن میلاد تاریخی برای جابجایی نداشت در نتیجه محل برگزاری کنسرت را به سالن وزارت کشور منتقل کردیم.

شکوهی همچنین گفت: مسئله‌ای که می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم لغو کنسرت‌ها به خاطر وضعیت معیشتی مردم است. یک خانواده چهار نفره اگر بخواهند به یک کنسرت بروند و در کنارش یک شام در بیرون بخورند، حدود 800 هزار تومان برایشان هزینه دارد. بی‌شک هزینه تهیه بلیت برای خانواده‌ها زیاد است، اما لغو کنسرت‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه، مردم را از لذت برگزاری کنسرت محروم می‌کند، ضمن این که کسانی هستند که از راه برگزاری کنسرت‌ها درآمدزایی دارند.

این خواننده اضافه کرد: آن کسانی که اجراهایشان را لغو کردند، صلاح کار خود را بهتر می‌دانند و نمی‌توان در کارشان دخالت کرد، اما من چنین رفتاری را پیش نگرفتم و نمی‌خواهم کنسرتم را لغو کنم. ترجیح می‌دهم بجای این کار از سود شخصی خودم بگذرم تا چرخه موسیقی ادامه پیدا کند. روزگاری قیمت بلیت کنسرت‌ها یک نوع پز بود. یعنی هرچقدر قیمت‌ها بالاتر بود کلاس آن خواننده بالاتر می‌رفت، اما من دوست دارم خانواده‌ها با هزینه‌ای معقول بیایند و در کنسرت شرکت کنند.

او تأکید کرد: اگر سالن‌ها حاضر شوند اجاره‌بها از ما نگیرند و سالنشان را رایگان به ما بدهند، من حاضرم به صورت رایگان یا با حداقل قیمت بلیت مثلاً 20 هزار تومان، برای مردم کنسرت برگزار کنم. در سالن فرهنگسرای بهمن که در پایین‌شهر است، اگر این سالن حاضر باشد که به‌صورت رایگان سالن را به ما بدهد، حتماً حاضرم به‌صورت رایگان یا با همان قیمت 20 هزار تومانی کنسرت برگزار کنم. برای کنسرت پیش رو میانگین قیمت بلیت‌ها را 50 هزار تومان قرار داده‌ایم. در عین حال بالاترین قیمت بلیت کنسرت‌ها 70 هزار تومان است.

این هنرمند ادامه داد: تا به امروز اجراهای زیادی را در داخل و خارج برگزار کردم و خوشحال می‌شوم همکارانم به این حرکت بپیوندند. حتی حاضرم کنسرت مشترک نیز با این افراد داشته باشم. من بلیت‌هایم را در صدم ثانیه نفروختم، چند روز طول کشید تا این کار انجام شود که نشان‌ می‌دهد هنوز مخاطبان خاص خود را دارم. من به خاطر موسیقی مشکل قلبی پیدا کردم و حتی سلامتی‌ام به خطر افتاد.

مهرداد منافی تهیه‌کننده در ادامه صحبت‌های شکوهی گفت: کنسرت آقای شکوهی قرار بود روز 20 تیرماه برگزار شود که به تاریخ 25 مرداد تغییر پیدا کرد. همچنین برای برگزاری کنسرت در شهرهای ایران دستمزد خود را پایین آوردیم تا به همان نسبت قیمت بلیت پایین بیاید.

منافی ادامه داد: ما برای اجرا سالن وزارت کشور را انتخاب کردیم تا افراد بیشتری بتوانند در این برنامه حضور پیدا کنند. سالن فرهنگسرای بهمن حدود 1500 نفر ظرفیت دارد، با این حال آماده‌ برگزاری کنسرت در این سالن هم هستیم.