سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری ویدئو مپینگ با عنوان "هزارتوی زمان" ‌صبح روز چهارشنبه ۲۷ تیر با حضور استفان دو ژراندو هنرمند فرانسوی، نعمت‌اله پایان مدیرعامل برج آزادی و علی مفاخریان شهردار منطقه 9 در برج آزادی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه نعمت اله پایان درباره پروژه "هزارتوی زمان" گفت: آقای دوژراندو از هنرمندان شناخته‌شده فرانسه است. او یک طرح ویدیو مپینگ  دارد که برای نخستین بار روی برج آزادی اجرا می‌کند. در کنار این‌ رخداد جشنواره‌ای با موضوع عکاسی برگزار می‌شود که عکاسان کشور از این رویداد عکاسی می‌کنند و برگزیدگان در پایان معرفی می‌شوند. همچنین ورکشاپ ‌نقاشی در کنار این رخداد برگزار می‌شود.

مدیرعامل برج آزادی ادامه داد: تصاویری که پخش ‌می‌شود با موسیقی که ساخته خود آقای دوژراندو است، همراه می‌شود. همچنین قرار است بعد از این پروژه برنامه‌های تئاتر خیابانی و کنسرت‌های موسیقی در فضای بیرونی برج برگزار کنیم.

دومین سخنران برنامه علی مفاخریان‌ گفت: این رخداد هنری ترکیبی از موسیقی و نمایش‌های نوری است. برج آزادی نماد سه دوره معماری تاریخی در ایران است و این اثر هنری در قالب ویدیو مپینگ برای نخستین بار روی این برج انجام ‌می‌شود. برنامه‌ ما این است که نظام پیاده‌روی در اطراف برج آزادی را بسط و گسترش بدهیم.

استفان دوژراندو در ادامه نشست درباره حضورش در این پروژه گفت: افتخار بزرگی است برای من‌ که در میان ‌شما باشم. ایران فرهنگی بی‌نظیر ‌و مردمی مهربان دارد. این پروژه در لحظات مختلفی در نظر گرفته شده است. بخشی از آن در کارگاه‌های آموزشی موزه موسیقی ایران و بخش‌هایی در دانشگاه تهران ساخته شده است.

photo_2018-07-18_12-43-12

او ادامه داد: "هزارتوی زمان" اثری است در ارتباط با زمان، حافظه و فضا. برج آزادی این توانایی را دارد که همه این ابعاد را با هم یکی کند. این اثر در جمله آثار معاصر قرار می‌گیرد. از 15 سال پیش‌ که روی این پروژه کار می‌کنم، در تلاش برای یافتن ارتباط و عدم ارتباط هستم. تفکر پشت این اثر رسیدن به مفهوم عدم ‌پیش‌بینی است. در اینجا تصاویری شاعرانه می‌بینید که گاهی اجزایی از متن هستند که همه این‌ها با الگوریتم‌ کنترل می‌شوند.

این آهنگساز همچنین گفت: در همین لحظه در فرانسه پروژه بزرگ دیگری در دست دارم که فضایی زیرزمینی مربوط به قرون ‌وسطی است که زیرزمینی با ارتفاع 70 ‌متر است. البته ممکن است این پروژه در برلین هم ‌انجام‌ شود. درباره موسیقی پروژه هم باید بگویم که موسیقی این‌ کار با فرهنگ موسیقی جدی فرانسه همراه است.

ویدئو مپینگ "هزارتوی زمان" توسط استفان دو ژراندو هنرمند فرانسوی پنجشنبه ۲۸ تیر از ساعت 21 در برج آزادی اجرا می‌شود.