سرویس موسیقی هنرآنلاین: در یکی از آلوده‌ترین روزهای تهران، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی، آخرین اجرای پاییزی خود را تجربه کرد.

 مخاطبان موسیقی کلاسیک در آستانه بلندترین شب سال، شامگاه چهارشنبه در تالار وزارت کشور به تماشای اجرای این ارکستر نشستند. حرکت دست‌های رهبر ارکستر شروع‌کننده نخستین قطعه بود.

"کارناوال حیوانات" اولین قطعه‌ای بود که ارکستر سمفونیک برای مخاطبانش انتخاب کرده بود. اثر کامیل سن سان فرانسوی، با صدای آرام و دلنشین در تالار طنین‌انداز شد. صدای ویولن‌ها میانه این قطعه را شکل دادند و سپس نوای پیانو به آن‌ها اضافه شد.

در ادامه رنگ صدای قطعه وارد مسیر دیگری شد و صداهای زیر زینت‌بخش صداهای بم شدند. "کارناوال حیوانات" با ترکیبی از صدای تمام سازها به اوج رفت و به پایان رسید.

برای به اجرا درآمدن ساخته سرگی پروکفیف شهرداد روحانی به همراه الهام جعفرنژاد، راوی، روی صحنه بازگشت. "پیتر و گرگ" با چند سطر روایت راوی آغاز شد. سپس ارکستر به همراهی با او پرداخت.

راوی در فواصلی این داستان را روایت می‌کرد و نوازندگان نیز ادامه آن را به زبان موسیقی تصویر می‌کردند. مخاطبان که با داستان "پیتر و گرگ" آشنایی داشتند با اشتیاق بیشتری چشم به صحنه دوخته بودند تا این بار داستان را از زبان موسیقی بشنوند. ارکستر و راوی نیز با هماهنگی خوبی این قطعه را به اجرا درآوردند.

باروک فلامینگو براى چهار هارپ و ارکستر ساخته دبورا هانسون با ظرافت اجرا شد. طناز بیگی جوینانی، شمیم مینو، مردیت موسیسیان و رزا رضایی چهار هارپیستی بودند که صدای هارپ را با دیگر سازها همراه کردند.

بخش دیگری از آخرین اجرای کلاسیک پاییزی ارکستر سمفونیک تهران به موسیقی فیلم تعلق داشت. این قسمت با موسیقی فیلم مشهور "بربادرفته" شروع شد. موسیقی این فیلم ساخته آهنگساز مشهور، ماکس اشتاینر است.

از این موزیسین قطعات خاطره‌انگیز دیگری نظیر "کازابلانکا" نیز شنیده شده است. "بربادرفته" با هارمونی دلنشینی طنین‌انداز شد.

در ادامه نوبت به "دور دنیا در هشتاد روز" رسید. این قطعه با حرکت رفت و برگشتی آرشه‌ها اجرا شد و در میانه با هم‌صدایی سازهای بادی به گوش حاضران رسید.

ساخته ویکتور یانگ حسن ختام این کنسرت بود و تشویق مخاطبان را در انتها با خود داشت. به رسم همیشگی ارکستر سمفونیک پس تشویق‌های متوالی قطعه دیگری برای مخاطبانش نواخت و این برنامه خود را به پایان برد.