سرویس موسیقی هنرآنلاین: یازدهمین روز یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه سئانس میزبان بخش پیانو به داوری دلبر حکیم‌اوا، رافائل میناسکانیان، فریماه قوام‌صدری، گاگیک بابایان و آرپینه ایسرائیلیان و بخش ویلنسل به داوود جعفری‌امید، کریم قربانی و محسن تویسرکانی بود.

با برگزاری بخش کلاسیک در یازدهمین روز از یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقیِ جوان، رقابت شرکت‌کنندگانِ جوان در سه ردۀ سنی الف، ب، و ج در یازدهمین دوره پایان یافت.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی نوازندگان سازهای ویلن، ویولا، گیتار، کلارینت، ابوا، ترومپت، هورن، پیانو و ویلنسل در این بخش در مقابل هیئت داوران مربوطه به رقابت با یکدیگر پرداختند.

از امروز یکشنبه 19 شهریور تا یکشنبه 26 شهریور جشنواره از یکشنبه ۱۹ شهریور به مدت یک هفته بخش موسیقی نواحی ایران با حضور نوازندگان جوان اقوام مختلف ایران برگزار خواهد شد و روز پس از اتمام این بخش، مراسم اختتامیۀ یازدهمین دورۀ جشنوارۀ ملی موسیقی جوان در تالار وحدت، ساعت هشت شب برگزار خواهد شد. همچنین برندگان مرحلۀ نهایی رده‌های سنی مختلف در بخش‌های مختلف سازی اعلام خواهند شد.

در اولین روز از بخش موسیقی نواحی رقابت میان نوازندگان سازهای موسیقی نواحی مختلف در سه ردۀ سنی الف، ب و ج برگزار می‌شود و این بخش نیز به پایان می‌رسد.

کوروش بت از کرج، حماسه توکلی از تهران، یلدا جهانگیری از نیشابور، رکسانا خباززاده از تهران، شیدا فرزین از کرج، مهتاب روح از تهران، سیدمهران مظلوم از مشهد، محیا محرومی از مشهد، یاسمین حسین زاده از اصفهان، سارا صوفی از تهران، سامان قاسم آبادی از نیشابور، کرامت منصوری از کرج، هانی نیاطبری از تهران، حسین برادران از تهران و متین لادانی از تهران شرکت کنندگان سه رده سنی الف، ب و ج در بخش پیانو بودند.

فاطمه شاکری از تهران، ثنا شهمیری از تهران، هستی علیزاده از تهران، صبا فردوسی از تهران، پریا مولایی از تهران، نیلوفر میرزانبی از تهران، منا ابقایی از گرگان، محمدحسن گلشن از رشت، یاسمن کوزه گر از تهران، آناهیتا ایزدی از تهران، المیرا نعمت زاده از تهران و سید هنگامه حسینی از کرج شرکت کنندگان رده سنی الف، ب و ج در بخش ویلنسل بودند.

این جشنواره فرصت بسیار خوبی است

آرپینه ایسرایلیان درباره کیفیت آثار گفت: آثار خوبی بودند و در رده‌های سنی مختلف به خوبی انتخاب شدند. شرکت‌کنندگان تهرانی آمادگی بیشتری نسبت به شرکت‌کنندگانی که از شهرستان حاضر شده بودند، داشتند. فقط به‌عنوان توصیه به هنرجویان می‌گویم که برای موفقیت بیشتر فقط باید تمرین مرتب و مداوم داشته باشند.

وی افزود: این جشنواره فرصت بسیار خوبی است. فرصتی برای تلاش و تمرین است تا شرکت‌کنندگان بتوانند نتیجه خوبی بگیرند.