به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، در راستای ترویج موسیقی ایرانی وبه منظور توسعه همکاری بین نوازندگان و خوانندگانی که سبک‎های متفاوتی را تجربه کرده‎اند گروه موسیقی "شبروان" در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود.

گروه شبروان از سال ۱۳٨۷ با همکاری تعدادی از هنرمندان علاقمند به موسیقی ایرانی و با هدف ارائه آثار متنوع و فاخر تشکیل شده است. این گروه، برای نخستین بار برنامه "چهار روایت ساز و آواز ایرانی" را تدارک دیده و در ادامه فعالیت‌هایش در نظر دارد با اجرای برنامه موسیقی با محوریت ساز و آواز، بر ساختار اصلی موسیقی ایرانی تاکید و در راستای تقویت آن تلاش نماید.

کنسرت شبروان

گروه موسیقی "شبروان" در تازه‌ترین اجرایش برای علاقمندان به موسیقی اصیل ایرانی برنامهای در چهار بخش تنظیم کرده است

بخش اول، قسمت اول: در آواز شور با خوانندگی سید حسین جعفری

 بخش اول، قسمت دوم: در دستگاه سه گاه با خوانندگی رسول رهو

بخش دوم، قسمت اول: آوازابوعطا با خوانندگی علی نمازی

بخش دوم، قسمت دوم: آواز بیات ترک با خوانندگی بهروز افشار

نوازندگان همراه گروه شبروان نیز عبارتند از امیر سیاوش پور (نی)، حمید اعتمادنیا (تار)، سید علی جعفری (تنبک)، آرش کاوسی (تار)، حامدمردانی مهرآباد (نی)، غلامرضا صدرالدینی (تنبک)، احمدرضا میرهاشمی (کمانچه)، علی محمدحدادیان (تار)، نادر فولادی نسب (شورانگیز)

کنسرت گروه موسیقی "شبروان" چهارشنبه 18 مرداد‎ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود.

"کوچی" به فرهنگسرای نیاوران میآید

قطعاتی از موسیقی فولکلور اسپانیا و نیز موسیقی "فلامنکو" توسط گروه موسیقی "کوچی" (فلامنکو) به سرپرستی هوتن وکیلی مقدم در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

گروه کوچی از سال ١٣٩١ با سرپرستی و تکنوازی گیتار هوتن وکیلی مقدم اجراهایی را در سبک فلامنکو به روی صحنه برد.

 این گروه، در سال‌های نخست فعالیتش قطعات بدون کلام از بزرگان این سبک مانند "پاکو دلوسیا" و "پاکو پنیا" و همچنین قطعاتی از گروه "جیپسی کینگز" را در سالن‎های شهر تهران اجرا کرد. از سال ١٣٩٥ با اضافه شدن خواننده به گروه، "کوچی" قطعاتی به زبان اسپانیایی و در سبک "جیپسی فلامنکو" از موسیقی کولی‎های اسپانیا را به رو صحنه برد، که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شد.

کنسرت کوچی

اعضای گروه موسیقی "کوچی" عبارتند از: هوتن وکیلی مقدم (تکنواز گیتار و سرپرست گروه)، فرهاد خزری (خواننده)، محمد اشرفی (گیتار باس)، نیلوفر صادقی (گیتار و آوا)، مصطفی نجفی (خواننده)، افشین هنرور (نوازنده پرکاشن)

کنسرت فلامنکوی گروه موسیقی کوچی پنج‎شنبه 19 مرداد ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا می‎شود.

اجراى گروه موسیقى "کُلون" در نیاوران

گروه موسیقی "کُلون" در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود.

"کُلون" فعالیت خود را از سال 1393 با اجرای برنامه در اردیبهشت ماه سال جاری در عمارت روبرو آغاز کرد.

تمامى اشعار و آهنگسازى‎ها، توسط اعضاى گروه سروده و ساخته شده است. گروه موسیقی "کُلون" رویکردی جدیدی در موسیقی تلفیقی را دنبال می‌کند. در واقع اعضای این گروه در آثار خود از المان‌های موسیقی ایرانی، کلاسیک، جز و راک پیشرو (پراگرسیو) الهام می‎گیرد.

کنسرت کلون

اعضاى گروه موسیقی "کُلون" عبارتند از: شهاب شرفى (وکال)، نوید زمردى (گیتار)، فراز عقیلى (پیانو، آکاردئون)، على شقاقى (گیتار بیس)، بهتاش ابوالقاسم (درامز)

گروه موسیقی "کُلون" جمعه 20 مرداد‎ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود.

علاقمندان می‎توانند برای تهیه بلیت‌های این سه اجرا به سایت ایران کنسرت و یا گیشه فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.