سرویس موسیقی هنرآنلاین: اصغر شاه‌زیدی خواننده و مدرس آواز سنتی درباره همکاری‌اش با ارکستر ملی به هنرآنلاین گفت: مدتی پیش آقای نوربخش از من خواستند در دهه فجر قطعه‌ای را با ارکستر ملی اجرا کنم. به دلایلی این اتفاق رخ نداد. پس از صحبت با آقای شهبازیان و مراد خانی، این پروژه آغاز شد. چند جلسه‌ای با آقای شهبازیان تمرین داشتم. همکاری با آقای شهبازیان بسیار خوب است. او بسیار زحمت کشیده است و به نظر من آن‌طور که باید به حق خود نرسیده است.

او از مشکلات اجرا در شهر اصفهان چنین گفت: در اجرای اصفهان خیلی اذیت شدم. مسئولان میراث اصفهان در ابتدا همکاری کردند، اما سپس مشکلاتی زیادی در نحوه برگزاری برنامه آن هم درست در روز اجرا داشتیم. از همه در استانداری، رئیس میراث، رئیس ارشاد اصفهان و... بسیار تشکر می‌کنم. باید نیمه پر لیوان را هم دید. سی نفر از بانوان ارکستر در چهل‌ستون که روی صحنه رفتن یک نفرشان ممکن نبود، روی صحنه به اجرا پرداختند. بازتاب خیلی زیادی داشت. پس از سال‌ها در چهل‌ستون بانوان توانستند روی صحنه بروند. بازتاب خوبی در شهر اصفهان و در خارج از مرزها داشت.

او در پایان میز تأکید کرد: ایده خوبی است که در تهران کلاس‌هایی تشکیل شود برای جوانانی که توانایی پرداخت هزینه کلاس‌ها را ندارند تا بتوانیم از صداهای خوبی که می‌توانند آینده‌ساز موسیقی کشورمان باشند استفاده کنیم. اگر مسئولان محترم به این نکته دقت کنند، کارایی این کلاس‌ها می‌تواند حتی از جشنواره نیز بهتر باشد. در جشنواره کسی که تنها چند ماه تمرین کرده است وقت و هزینه را می‌گیرد و اگر باری هم نداشته باشد که به طور کامل یک کار بیهوده است. کسانی که مسئولیت این کار را بر عهده دارند بسیار قابل احترام هستند و باید مورد تشویق و تقدیر قرار بگیرند، اما در کنار این جشنواره بهتر است چنین کلاس‌هایی وجود داشته باشد تا ما نتیجه بهتری بگیریم. بهتر است پیش از ورود افراد به جشنواره چند نفری به آثار گوش کنند و اگر تشخیص دادند نتیجه‌ای برای موسیقی و جشنواره ندارد به مرحله بعد وارد نشوند. اگر کلاس‌ها برگزار شود، افراد پس از موفقیت در آزمون آن کلاس‌ها با سربلندی به جشنواره بیایند. کلاس‌ها بسیار می‌تواند در بالا رفتن کیفیت جشنواره کمک کند. برای شرکت‌کنندگان مشاورانی متناسب به حوزه خودشان، در نظر گرفته شود تا آن‌ها را راهنمایی کنند. این باعث بالا رفتن سطح و اعتبار جشنواره می‌شود.

کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی اصغر شاه زیدی اواخر مردادماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.