سرویس موسیقی هنرآنلاین: علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز پنج‌شنبه 15 تیرماه به تالار وحدت آمد و به تماشای اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال راونا نشست.

مرادخانی در حاشیه این کنسرت به هنرآنلاین گفت: خیلی خوشحالم که چنین فضای مناسبی ایجاد شد تا یک اتفاق هنری و فرهنگی ویژه رخ بدهد. این اتفاق علاوه‌بر مردم، روی خود هنرمندان ارکستر سمفونیک تهران هم تأثیر ویژه گذاشت و آن‌ها هم خوشحال بودند که می‌توانند در کنار آدم‌های بزرگی همچون آقای موتی و سولیست‌های ایتالیایی به دانسته‌های خودشان بیفزایند.

معاون امور هنری وزارت ارشاد افزود: رویدادهایی در این سطح جدی و ارزشمند، به ارتقاء سطح کیفی موسیقی در کشور کمک می‌کند و باعث می‌شود که هنر ایران به فراتر از این مرزها برود و مردم کشورهای اروپایی نیز شاهد هنرنمایی موسیقی نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران باشند.

علی مرادخانی در خصوص اهمیت فرهنگی این پروژه موسیقایی خاطر نشان کرد: به نظرم حضور در فضاهای اجتماعی و فرهنگی دنیا یکی از مباحث اساسی و لازم است. به خصوص آن‌که هنرمندان همیشه صاحب یک تریبون هستند که از طریق آن می‌توانند چشم‌انداز خوبی از ایران ارائه بدهند و مردم دنیا از این طریق، واقعیت‌های شایسته این خاک را بشناسند.

وی ادامه داد: خیلی‌ از مردم اروپا و مملکت‌های دیگر به واسطه تبلیغات منفی که صورت می‌گیرد، از واقعیت زیبای ایران اطلاع ندارند. در این صورت، موسیقی به عنوان یک بخش مهمی از هنر می‌تواند این واقعیت‌ها را به دنیا نشان بدهد تا جایگاه ایران در میان مردم دنیا تثبیت شود.

معاون امور هنری وزارت ارشاد ضمن ابراز امیدواری برای تکرار چنین رویدادهایی، اظهار داشت: اگر چنین رویدادهای بینافرهنگی مهمی تکرار شود و هنر ایران بتواند در فضای اجتماعی دنیا فعال باشد، ایران از موضع فرهنگ، هنر و آرمان‌های عمیق خود دفاع خواهد کرد و دیگر جهانیان ایران را با تصورات بدی که سیاست‌مداران برای‌شان ایجاد کرده‌اند نخواهند شناخت. این بزرگترین دستاورد چنین رویدادهای مهمی است.