به گزارش هنرآنلاین، واحد مسئولیت‌های اجتماعی "زما" منشعب از دفتر معماری زما در حال کوشش برای ساخت یک زمین بازی در بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) است. شما نیز می‌توانید با کمک‌های مادی و معنوی خود به این کمپین بپیوندید و به ترویج فرهنگ انسان دوستی و تقویت مسئولیت‌های اجتماعی معماران کمک نمایید.

بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) یکی از بیمارستان‌های تخصصی کودکان در شهر تهران و موقعیت جغرافیایی آن در منطقه 3 شهری ، خیابان دستگردی (ظفر) و شرق بزرگراه مدرس است.

طراحی و استاندارد سازی زمین بازی کودکان، آن هم در فضاهای درمانی نقش بسیار مهمی در بهبود روحیه کودکان بیمار دارد و محیط پراسترس بیمارستان را می‌تواند خوشایندتر و قابل تحمل‌تر نماید. رسیدن به این هدف نیاز به هزینه‌های بالا ندارد و می‌توانیم با کمی خلاقیت و استفاده مناسب از فضاها و امکانات موجود به خلق شادابی و سرزندگی نائل شویم.

به همین منظور "مهندسین مشاور زما" با حمایت موسسه آینده برتر تصمیم گرفتند بعنوان اولین گامی که معماران و طراحان می‌توانند در جهت احقاق مسئولیتشان در قبال جامعه بردارند، کیفیت زندگی کودکان که بخش آسیب پذیر از جامعه هستند را در این مجموعه درمانی بهبود بخشند.

وضع موجود زمین بازی کودکان

فضای بازی کودکان در فضای مرکزی بیمارستان با مساحتی حدود 200 مترمربع شامل یک فضای استراحت و انتظار برای والدین کودکان، فضایی برای بازی کودکان و فضای سبز جداکننده می‌باشد. در بدو ورود از پلکان شمالی با زمین بازی مواجه می‌شویم که کف آن با کفپوشی سیاه رنگ پوشیده شده و فقدان رنگ که عامل شادی بخش و سرزندگی برای کودکان است کاملاً به چشم می‌آید. بدلیل رعایت نکردن تسطیح کف، پیش از اجرا، سطح زمین بازی ناهموار بوده و امکان آسیب‌دیدگی کودکان هنگام بازی وجود دارد. استفاده از وسایل بازی که از استاندارد، کیفیت و جذابیت مناسبی برای این گروه سنی برخوردار نیستند نیز مشهود است و کودکان تنها دلشان را به همین وسایل اندک خوش کرده‌اند تا کمی از درد و ناراحتی‌شان کاسته شود. نیمکت‌ها در اطراف زمین بازی اگرچه دید مناسبی به زمین بازی دارند اما، منظر نازیبایی را بدلیل پراکندگی و فرسودگی در نگاه اول بوجود می‌آورد. 

پس از جلسات انجام شده با ریاست و مدیریت بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و ارائه طرح اولیه و بهینه‌سازی آن در جهت رفع نیازهای مجموعه، اینک طرح نهایی که برآمده از مطالعات تیم طراحی بر روی روانشناسی کودک، استانداردها و ضوابط زمین‌های بازی، بررسی نقش طراحی محیطی در روند بهبود بیماران خردسال است برای مرحله اجرا روی سایت فاندوران راه‌اندازی می‌شود تا هزینه‌ها همانند پروژه موفق پیشین (محوطه سازی خانه سالمندان) به صورت مشارکت جمعی تأمین گردد.

هزینه‌های کمپین

نحوه مشارکت در پروژه

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به نشانی الکترونیکی http://fundorun.com/campaign/fundi1-1480351636/428  مراجعه کنید.