سرویس معماری هنرآنلاین: دفتر معماری نورمن فاستر  در رقابت طراحی بازسازی سالن د رِینوس، یک بخش تاریخی موزه دل پرادو برنده شده است. این طراحی به دنبال تمرکز بخش عمومی جدید به شهر و یکپارچه سازی ساختمان‌های متعدد پرادو به وسیله فضاهای عمومی و مهدکودک بوده است. در این رقابت، نورمن فاستر توانست از میان نام‌های بزرگی چون رم کولهاس، دیوید چیپرفیلد و ادورادو سوتو د مورا انتخاب شده است.

سالن دِ رینوس پرادو یا سالن قلمروها، یک ساختار قرن هفدهمی ست که دستخوش تغییرات و گسترش‌های فراوانی بوده و لایه‌های بسیاری از تاریخ را در طول قرن‌ها در خود جای داده است. طرح توسعه فاستر و معماران روبیو، به دنبال نیروی تازه ای در فضای داخلی است در حالی که گالری‌ها و فضاهای عمومی جدید به آن اضافه نموده است.

دفتر معماری فاستر و شرکا گفته است: "این طرح پیشنهادی به چهار قرن پیش بر می‌گردد و به کشف دوباره‌ نمای جنوبی ساختمان سه طبقه اصلی می‌پردازد. این می‌تواند پیش زمینه ای برای فضایی تازه و منحصر بفرد در میان ساختمان باشد. گشودگی‌های دیوارهای خارجی موجود با ظرافتی خاص، نور را به فضای داخلی آورده و چشم اندازهایی از پلازای شهری جدید را به نمایش می‌گذارند."

منبع: Etood