گروه معماری هنرآنلاین: استودیو معماری ادجای به تازگی طرح‌های مرکز اجتماعی بروکلین را به اشتراک گذاشته است. پردیس بروکلین شامل سه ساختمان در خیابان فولتون در مرکز شهر خواهد بود.

پردیس نوآوری بروکلین ۸۴۰هزار فوت مربعی دارای یک مرکز فرهنگی، تئاتر، دفاتر و همچنین فضای عمومی و تجاری خواهد بود که به طرح‌های آموزشی و اجتماعی اختصاص دارد. این بنا از دو ساختمان در ۱۶ و ۱۳ طبقه و یک ساختمان فرهنگی و سالن تئاتر در چهار طبقه تشکیل شده است.

 دیوید ادجای بنیانگذار استودیو گفته است: «طراحی پردیس نوآوری به فرهنگ منطقه بروکلین کمک می‌کند تا مدلی مبتنی بر مکان برای برهم زدن شکاف ثروت نژادی باشد. ما مشتاقانه منتظریم تا شاهد تبدیل شدن این پردیس به یک واقعیت و الگو برای دیگران هستیم.»

رندرهای مرکز اجتماعی بروکلین برای مرکز فرهنگی و سالن تئاتر بیلی هالیدی از پیش طراحی شده و یک سازه دو طبقه را نشان می‌دهند که روی یک میدان قرار گرفته و توسط تعدادی سازه کوچک‌تر با فضاهایی در بین آن‌ها حمایت می‌شود. این سازه دارای نمای قوسی شکل با پنجره‌های بزرگ دربین دو برج میانی قرار خواهد گرفت.

خطوط دید در زیر ساختار کنسولی، بین مناطق طبقه همکف اجرا می‌شود و این بلوک را به روی عابران پیاده باز می کند. ساختمان‌های اداری در کنار ساختمان تئاتر تا حد زیادی متقارن خواهند بود با تراس‌هایی که در نیمه بالا قرار می‌گیرند و برج به سمت یک پوشش باریک طراحی شده است.

این دفاتر علاوه بر فراهم کردن فضا برای توسعه و گسترش برنامه‌های اجتماعی، کمک هزینه تحصیلی رشته مهندسی نرم‌افزار، کسب و کار بازاریابی و مرکز سلامت کارکنان موسسه را نیز تحت پوشش قرار خواهند داد.

اریک آدامز شهردار نیویورک و آنتونیو رینوزو، رئیس بخش بروکلین نیز از این پروژه حمایت کردند. این سازمان به یک «شکاف ثروت نژادی» ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلاری در بروکلین اشاره کرده است و می‌گوید این شکاف تنها در طول همه‌گیری افزایش یافته است و کسب‌ و کارها را ویران‌ کرده و افراد رنگین پوست را از رشد اقتصادی منطقه مستثنی کرده است.

دیوید ادجای کارنامه ۲۵ ساله درخشانی در زمینه طراحی ساختمان‌ها، موزه‌ها، مراکز اداری و تجاری دارد از جمله طراحی موزه بین‌المللی تاریخ و فرهنگ سیاه‌پوستان آفریقایی_امریکایی در واشنگتن، موزه هنریLatvian نیویورک، گالری Rivington لندن، مدرسه SKOLKOVO مسکو.

این معمار بزرگ علاوه بر دریافت جایزه مدال طلای معماری ریبا (جایزه معماری سلطنتی بریتانیا) در سال ۲۰۲۱، به عنوان تاثیرگذارترین معمار جهان در سال ۲۰۱۷ از سوی مجله تایمز انتخاب شده بود.

پروژه اخیر این هنرمند، طراحی بیست و یکمین پاویون گالری سرپنتین است که با همکاری هنرمند آمریکایی گیتس در سال ۲۰۲۲ با عنوان «نمازخانه سیاه» اجرا  شد؛ این پروژه ادای احترامی به سنت‌ها و صنایع دستی بریتانیا است.